ביקורת קשה מופנית בישראל על היחס כלפי אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בארץ, הזוכים לעתים לתנאים משופרים, ואפילו להזדמנות ללמוד לתארים אקדמיים. אך מסתבר שהתנאים להם זוכים האסירים הביטחוניים לא נעלמים מעייניהם של מבקריה של ישראל בעולם הערבי. 



פייסל אל קאסם, מנחה תוכנית האקטואליה הפופולרית "הכיוון ההפוך" ("אלאתג'אה אלמעאכס"), בענקית התקשורת הקטארית, אל ג'זירה, ידוע כמי שלא חוסך את שבטו מישראל. בפוסט חריג שהעלה לפייסבוק, במטרה לקבול על היחס המחריד לו זוכים אסירים בבתי הכלא של אסד בסוריה, חלק העיתונאי הוותיק מחמאה בלתי צפויה לישראל.



"כך יצא מהכלא הישראלי סמיר קונטאר, עם כרס ודוקטורט", כתב אל קאסם, בהתייחסו למחבל ממוצא לבנוני שחוסל אתמול לפנות בוקר. אל קאסם צירף לפוסט תמונה בה נראה קונטאר מצד אחד ומנגד אדם ששוחרר מהכלא הסורי, הנראה סובל מתת תזונה קיצונית. "כך נראה מי שיצא מבתי הכלא של בשאר אל אסד", כתב אל קאסם.





 

Mohamed Jamilaهكذا خرج سمير القنطار من السجون الإسرائيلية وعنده كرش ومعه شهادة دكتوراه، وهكذا يخرج السوريون من سجون آل الأسد.

Posted by ‎الدكتور فيصل القاسم‎ on Sunday, December 20, 2015

הפוסט זכה ללא פחות מ-10,000 לייקים, מאות תגובות ועשרות אלפי שיתופים. התגובות לפוסט היו מגוונות ורובן ביקרו את המשטר בסוריה ואת חיזבאללה. "ברטוריקה שלהם הם קוראים כל הזמן להשמיד את ישראל, אך בפועל הם משמידים את בני עמם", כתב אחד המגיבים. מגיב אחר גינה את כותב הפוסט על התמיכה המרומזת בישראל והמליץ שיראה פסיכולוג, ואילו מגיב אחר הגיב בבדיחות הדעת וכתב: "אני לא מבין על מה אתה מתלונן, נראה שישראל בדיוק סידרה לקונטאר דיאטה". 



הרקע לפוסט הוא ללא ספק קו השבר בין המדינות הסוניות, כמו קטאר, סעודיה ומצרים לבין הציר האיראני, עימות שדוחף לא מעט מהם להביע תמיכה או הבנה לעמדותיה של ישראל. תופעת הלגיטימציה של המשטרים המתונים בישראל הולכת ומתגברת בחודשים האחרונים בעולם הערבי הסוני. במאמר מערכת ביטא עיתון כווייתי את הדעה כי ישראל איננה האויב של כוויית, בעוד איראן ודאעש כן.