הלווייתו של הטרוריסט סמיר קונטאר, שחוסל ביום ראשון, נערכה היום (שני) בבית הקברות של לוחמי חיזבאללה ברובע דאחיה בדרום ביירות. עמאר מוסווי, האחראי על יחסי החוץ בחיזבאללה אמר בלוויה: "האויב הישראלי יתחרט על ההתנקשות בחייו של סמיר קונטאר". מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לשאת נאום הערב. זאת תהיה התגובה הראשונה שלו לחיסול.



על פי דיווחים זרים, קונטאר, שישב בכלא הישראלי בעקבות הפיגוע בנהריה ב-1979, חוסל על ידי ישראל. בירושלים, כצפוי, שומרים על שתיקה בנושא, אולם גורם נוסף באזור - צבא סוריה החופשית לקח על עצמו את האחריות לחיסול. הארגון הוציא סרטון בו הוא מודיע כי הוא זה שחיסל אתמול את קונטאר ואנשיו.



בסרטון, בו נראים לוחמים חמושים של אחד מפלגי הארגון, טוען הדובר כי החיסול בוצע על רקע פעילויות הטרור אותן הוביל קונטאר בסוריה. "צבא סוריה החופשי" הוא גוף מעורפל, המורכב ממספר ארגונים חילוניים ואסלאמיים ונמצא במלחמה בארגון דאעש ומשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד.



אתמול הגיב באסם קונטאר, אחיו של המחבל, לחיסול ואמר כי הפעולה "לא תעבור בשקט מבלי שנסגור חשבון עם האויב הישראלי". האח הוסיף כי "כל מתנגד שמניף את דגל ההתנגדות לכיבוש, מטרתו ניצחון מול הכיבוש או להיות שאהיד".