שירותי הביטחון הצרפתיים עצרו צעירה בת 23 בעיר מונפלייה שבדרום צרפת, כשברשותה בטן הרה מלאכותית המורכבת מפלסטיק ואלומיניום, שעל פי החשד עמדה לשמש אותה לפיגוע התאבדות.



הצעירה, ששמה הפרטי הוא קרולין, נישאה למוסלמי מצ'אד בשם עבאס, ומאוחר יותר התאסלמה בעצמה. החקירה נגדה נפתחה לאחר שסכומי כסף גבוהים בסך עשרות אלפי יורו נכנסו לפתע לחשבונה.



אתמול, לאחר שנעצרה, היא טענה כי התכוונה להשתמש בבטן המלאכותית לגניבת מצרכים מחנויות. החוקרים דחו את גרסתה וטענו כי המתקן הורכב במכוון מחומרים שאינם מתגלים בגלאי ביטחון. בנוסף, במחשבים שהוחרמו מדירתם נמצאו הוכחות לקשר שניהלו עם ארגון דאע"ש בסוריה וכן תוכניות להכנת פצצה.



במקביל, ראש ממשלת צרפת, מנואל ולס, הודיע כי מספר האזרחים הצרפתים שהצטרפו לשורות ארגוני הטרור בסוריה עבר את סף האלף. לדבריו, 600 מהם עדיין נמצאים שם, 150 נהרגו ו־250 חזרו לצרפת. "מעולם לא היה האיום הביטחוני גבוה כמו עכשיו", אמר ולס, שהודיע כי מצב החירום בעקבות מתקפת הטרור בפריז יימשך במלואו עוד כמה חודשים. הוא סיפר כי עד כה בוצעו 2,490 פשיטות של כוחות הביטחון, שבמהלכן אותרו 443 כלי נשק.



ולס התייחס גם להצעת החוק, המעוררת בימים אלה מחלוקת בצרפת, שעל פיה תישלל אזרחותם של מחבלים בעלי אזרחות כפולה, גם אם נולדו בצרפת. ראש הממשלה הצרפתי הודיע עם זאת כי שלילת האזרחות תתבצע רק כלפי מחבלים שהורשעו בדין ורק אחרי שיגמרו לרצות את עונשם, כך שמדובר בצעד סמלי בעיקרו. ההחלטה תובא לאישור הפרלמנט ותועבר רק אם תזכה ברוב של שני שלישים בחודש הבא.



בתוך כך, שם קץ לחייו יסין סאלחי, המחבל שערף בחודש יוני את ראשו של הבוס שלו ותלה לצדו דגלים של ארגונים אסלאמיים. על פי הדיווחים, הוא תלה את עצמו בעזרת כבל חשמלי.