צבא סוריה הודיע היום (שישי) כי עלה בידו לחסל בתקיפה אווירית את זהארן אלאוש, מפקד ארגון ג'יש אל אסלאם, אחד מהמנהיגים החשובים של המורדים במשטר אסד במדינה. 

ארגון המורדים הודיע כי מפקדו נפגע במתקפת טילים רוסית בפרבר גאוטה, בחלקים המזרחיים של העיר דמשק. מדובר בשטח, הנמצא במצור של כוחות המשטר במשך שנים, נמסר כי המפקד, זהארן אלאוש, נהרג ביחד עם עוזרי המטה שלו ונקבר תחת הריסות בניין.
 

התקדמות משמעותית

מוקדם יותר מסרו כלי התקשורת הנאמנים למשטר על התקדמות משמעותית של כוחות המשטר בדמשק, לאחר שנים שבהן נדחק הצבא הסורי משכונות שבהן יש רוב סוני ופלסטיני בבירה.

כוחות המשטר, הנהנים מתמיכה הולכת ומתרחבת הן בחומר והן בתמיכה צבאית ישירה של הצבא הרוסי, מצליחים לקצור הצלחות רבות בחודשים האחרונים כולל שחרור מספר בסיסים צבאיים מסביב לעיר חאלב, כיבוש שטחים נרחבים במחוז אידליב וטיהור הדרגתי של העיר חומס מכוחות המורדים. 

ארגון ג'יש אל אסלאם הוא ארגון איסלמיסטי הנחשב למתון ומורכב למעשה ממספר גדול של קבוצות המאורגנות לכוח לוחם אפקטיבי שהצליח לדחוק את כוחות הממשל מהפרברים המזרחיים של דמשק ולהפגין נוכחות גלויה בעיר. אלאוש נחשב למפקד בעל יכולת ורבים בקרב האוכלוסייה הסונית ראו בו גיבור.