אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, במסר מאיים לישראל בקלטת שמע חדשה שהוציא הארגון: "אנחנו מתקרבים אליכם יום אחר יום. אל תחשבו ששכחנו אתכם". 



איברהים עואד אל בדרי, המוכר בכינוי אבו בכר אל בגדדי, היה איש דת זוטר המועסק על ידי המדינה. הוא נעצר על ידי צבא ארצות הברית בשנת 2004 ופעל כאיש דת בכמה ארגוני טרור, לפני שהצטרף לשורות ארגונו של מוסאב אבו זארקאוי, "המדינה האסלמית בעיראק" (דאעש), סניף של ארגון אל קאעידה בעיראק בשנת 2006. בגדדי האדוק הפך לאחראי על יישום חוקי השריעה בארגון וטיפס בדרגותיו לאחר שמפקדי הארגון, בהם מוסאב אבו זרקאוי עצמו נהרגו על ידי צבא ארצות הברית.

דאעש מאיים על ישראל


אל בגדדי ידוע בכישרון מנהלי בלתי רגיל ואכזריות חסרת גבולות. נשים אותן החזיק כשפחות מין טענו כי אנס אותן ורצח אחרות. הכינוי שאימץ בגדדי, אבו בכר אל בגדדי קורישי, הוא אימוץ של שמו של החליף הראשון ושיוך לשבטו של הנביא מוחמד. אל בגדדי הכתיר את עצמו כ"חליף" תואר הנועד במסורת האסלמית לשליט המשמש כמחליפו של הנביא מוחמד ושומר האסלאם. בגדדי נפצע בניסיון התנקשות בשנה שעברה אך מצבו הרפואי טרם התברר לגמרי.



בקלטת שהתפרסמה נשמע אל בגדדי מאיים ישירות על ישראל. "אלוהים גרם ליהודי העולם להתאסף בישראל, והמלחמה בהם הפכה לקלה", אומר אל-בגדדי, "חובה על כל מוסלמי לקיים את מצוות הג׳יהאד". הקלטת התפרסמה באתרים חברתיים תחת הכותרת: "חכו לנו, אנו מחכים לכם". בקלטת השמע אומר אל-בגדדי: "אנו נלחמים בצו האל, כדי לשרת אותו. מי שנהרג יהיה שכרו אדיר. אל תחששו מהכופרים, כי הניצחון הוא שלנו".



בקלטת בת 24 דקות, שאמינותה לא ברורה, משתמש אל-בגדדי, בפסוקים רבים מן הקוראן, מחזק את רוחם של לוחמי הארגון שגם אם ייכשלו בהתחלה, זה חלק מבדיקת אמונתם - ומבטיח להם שהאסלאם יגיע לכל מקום. "(ארגון) המדינה האסלאמית במצב טוב, למרות שהוא נמצא במערכה של כל הכופרים נגד המוסלמים", טוען אל-בגדדי במסר ללוחמי דאעש. "זוהי מלחמתו של כל מוסלמי ויש להתכונן ללחימה למען הדת והכבוד. הנה הנוצרים הצלבנים ומאחוריהם היהודים לא נכונים להילחם מולכם על הקרקע, אלא שולחים את האנשים שלהם. הם חוששים מתבוסה על ידי המוג'הדין שהתכוננו לבואם באפגניסטן ובעיראק, והם יודעים שזו המערכה האחרונה, שאחריה אנו נפלוש לארצותיהם. הם משתמשים בסייענים שלהם מאלו שחזרו מדרך הישר, הכורדים ועדרי השיעים. ארצות הברית וסייעניה מנסים לכרות ברית הפעם עם מי שמכנים עצמם מוסלמים. לו היו רוצים להילחם, היו נלחמים לשחרר את פלסטין, שהיהודים חשבו שאנחנו שכחנו אותה והעסיקו אותנו הרחק ממנה".



"יהודים, אתם לא תיהנו בפלסטין", ממשיך אל-בגדדי. "אלוהים אסף אתכם בפלסטין, כדי שהמוג'הדין יגיעו אליכם בקרוב, ואתם תסתתרו מאחורי האבן והעץ. נסגור חשבון אתכם. פלסטין תהיה בית הקברות שלכם, ולכן אלוהים אסף אתכם בפלסטין".



אל-בגדדי מאשים את היהודים באחריות לתכנון המלחמה נגד האסלאם, אותה מובילים האמריקנים והשיעים. "על המוסלמים לחזור לדרך הישר, כי אף פעם היהודים והנוצרים לא יהיו מרוצים מכם", הוא אומר. "על כל מוסלמי להילחם לצד המדינה האסלאמית, במיוחד נגד הסעודים. מוסלמים, לכו להילחם בכל מקום. הניצחון הוא של המוסלמים".