מאות אנשים פונו מבתיהם על ידי הצבא במהלך הלילה כאשר שיטפון חסר תקדים פגע בצפון אנגליה. יותר מ-400 איש ניצלו מבתיהם המוצפים במרכזי הערים יורק ולידס במהלך הלילה כשהמים הגואים הציפו מבנים עירוניים וכלי רכב שננטשו באמצע הכבישים. דווח שכ-30 מ"מ של גשם ירד בצפון אנגליה במיוחד באזורים הרוויים גם כך, קמבריה ולנקשייר, כשסך הכל נרשמו 43 מ"מ גשם בתוך 24 השעות האחרונות. 


שיטפון באנגליה. צילום: רויטרס


הסוכנות לאיכות הסביבה באנגליה פירסמה 26 אזהרות בנוגע לסכנת חיים עקב השיטפון וייעצה לתושבי הצפון לפנות את בתיהם, וחזאים הזהירו מפני גל גשם נוסף שינוע מדרום לצפון מאוחר יותר היום. ראש הממשלה, דיוויד קמרון, הודיע כי יערוך ישיבת חירום. מזכירת הסביבה ליז טרס תיארה את השיטפון כחסר תקדים ואמרה כי ההיערכות לשיטפון צריכה להיבדק. המבול הוא התקרית האחרונה במחוז שסבל עד כה ממקרים רבים כאלו, ועדיין התאושש מהצפה שקרתה לפני שבועיים.



אחד התושבים, שלא רצה לציין את שמו, סיפר כי פונה מביתו ביורק בשעה 5:30 בבוקר ואמר כי המים הגיעו לגובה המותן כשפונה. האיש, שנלקח לתחנת מנוחה אמר כי "זה לא היה לילה נחמד, היו לי 40 דקות שינה. לא דרך מדהימה לבלות את חג המולד". במקביל, הגיעה משפחת פליסטר למרכז עם ארבעת ילדיה שעדיין לבשו פיג'מה. ליסה פליסטר, 36, אמרה שהמים לא נכנסו לביתם שנמצא באזור הנטינגטון ביורק, אבל זה צפוי לקרות במהלך היום. היא אמרה כי "לא חשבנו שזה יגיע אלינו כי הבית נמצא מעט מעל האדמה ויש לנו שלוש קומות, אבל הבוקר המים הגיעו למדרגות הכניסה והם צפויים לעלות עוד. אז היינו צריכים לצאת החוצה בסירה. אנחנו בסדר, קצת עייפים, קצת בשוק. יש לנו מזל, בתים של אחרים הוצפו בשלב יותר מוקדם בהמלך הלילה".