מטוסי הקואליציה נגד דאעש בראשות ארה"ב הרגו עשרה מאנשי ארגון המדינה האסלאמית בחודש האחרון, במהלך תקיפות אוויריות. בהם כמה בני אדם הקשורים למתקפת הטרור בפריז.



"במהלך החודש האחרון חיסלנו עשרה ממנהיגי דאעש בתקיפות מהאוויר, כולל כמה מתכנני מתקפות חיצוניות, כמה מהם שקושרו למתקפת הטרור בפריז", אמר סטיב וורן, דובר המבצע הצבאי נגד המדינה האסלאמית. "אחרים תכננו תקיפות נוספות נגד המערב".
אחד מההרוגים הוא עבד אל-קאדר חכים, שוורן אמר כי הוא סייע למבצעים חיצוניים והיו לו קשר לרשת הטרור בפריז. הוא נהרג במוסול ביום שבת האחרון.

אמש הודיע משרד ההגנה הרוסי כי מטוסים רוסים ביצעו 17 תקיפות אוויריות על ארגון המדינה האסלאמית על מנת לתמוך בצבא אסד, המתקדם בפלמירה.

השבוע, השתלטו כוחות הצבא העיראקי על קומפלקס בנייני הממשל של מעוז דאעש בעיראק, העיר המערבית א-רמאדי. בנייני הממשל ממוקמים במרכז העיר. זהו המעוז האחרון של המדינה האסלאמית בעיר במערב עיראק.
 
"משמעות ההשתלטות על המבנה היא שדאעש הובס בא-רמאדי", אמר סבאח אל-נומני, דובר המשרד למלחמה בטרור. "הצעד הבא הוא לנקות את כיסי ההתנגדות שיכולים עדיין להתקיים במקומות שונים בעיר. המבנה נמצא תחת שליטתנו המלאה. אין בו שום נוכחות של לוחמי המדינה האסלאמית".
 
התפיסה מחדש של א-רמאדי, שנפלה בידי לוחמי המדינה האסלאמית במאי, יכולה להיות אחד מהניצחונות המשמעותיים ביותר של הצבא העיראקי מאז שהמדינה האסלאמית כבשה כשליש מהמדינה ב-2014. אם המתקפה לשחרור א-רמאדי אכן הגיעה לסיומה, זו העיר השנייה, אחרי תכרית, שכוחות צבא עיראק הצליחו לשחרר מידי ארגון דאעש. דאעש הצליח לכבוש בעבר גם את העיר השנייה בגודלה בעיראק, מוסול, ואת העיר החשובה פלוג'ה, הממוקמת בין א-רמאדי ובגדד. ניצחון כזה יהווה תרומה רצינית למורל הירוד בקרב השלטון המרכזי החלש בבגדד.

הקואליציה המובלת על ידי ארה"ב מובילה קמפיין אווירי נגד לוחמי המדינה האסלאמית בסוריה ובעיראק, אך הבנייה מחדש של הצבא העיראקי לנקודה שבה יוכל להשתקם ולאחוז בשטח היתה עד כה אחד מאתגריה העיקריים.
 
הממשלה הודיעה כי המטרה הבאה לאחר א-רמאדי היא העיר הצפונית מוסול, שבה המספר הרב ביותר של אזרחים הנמצאים תחת שליטה של המדינה האסלאמית הן בעיראק הן בסוריה. נומאני התבטא בנושא ואמר: "הניצחון החלק בא-רמאדי צריך להיות חדשות טובות לתושבי מוסול". גורמים רשמיים בארה"ב קיוו כי בגדד תניע מתקפה על מוסול כבר ב-2015, אך תקווה זו נדחתה לאחר שצבא עיראק נסחף לקרבות בא-רמאדי.
 
תפיסת מוסול, שבה יש כשני מיליון אזרחים, מידי דאעש, תהווה חיסול של המבנה המדינתי של הארגון הן בעיראק הן בסוריה ותמנע ממנו את אחד ממקורות הכנסותיו הגדול ביותר, מסים הנגבים מתושבים.