שליח גרמני שביקר את מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה בשבוע שעבר, נשא עמו מסר של הרגעה וביקש מיו"ר הארגון השיעי שלא להגיב על אירוע חיסול סמיר קונטאר בפרברי דמשק, מפני שתגובת ישראל תהיה "עוצמתית", כך דיווח היום (חמישי) העיתון הלבנוני "אל-ליווא". מזכ"ל הארגון השיעי לא שעה לבקשתו של השליח, והשיב כי תגובתו תהיה חריפה וכי הוא לא יימנע ממנה.

לפי הדיווח, המפגש התקיים בשבוע שעבר לאחר נאום שבו הבטיח נסראללה לנקום את מותו של האסיר המשוחרר, וזאת לאחר דבר פרסום חיסולו של קונטאר בדמשק, חיסול המיוחס לישראל.

סמיר קונטאר: "גיבור ההתנגדות" או מפלצת מין?
בנאומו, נסראללה שלח איומים רבים לעבר ישראל ואמר בין היתר כי: "הנקמה על מותו של קונטאר בלתי נמנעת. אם אתם (הישראלים) חותרים תחת סמיר קונטאר כסמל או תחת ההתנגדות, מדוע אתם כל כך מפוחדים ומחפשים מקלט בפחי אשפה כמו עכברים? מה שלא יהיו התוצאות, אנחנו לא יכולים להיות סבלניים כלפי אף אחד ששטח אותנו ממקומנו בעולם. הנקמה על ההתנקשות בקונטאר היא עתה בידי אחינו הנאמנים לדמם של הקדושים המעונים. הישראלים צריכים לדאוג בביתם ובחו"ל, הם אלה שהתנהגו באופן לא מחושב, לא אנחנו".

הקדוש המעונה


כזכור, נסראללה נשא ביום ראשון נאום מיוחד לציון שבוע לחיסולו של סמיר קונטאר באזור דמשק, במתקפה אווירית שיוחסה לישראל. הנאום שודר על מסכי ענק במהלך טקס אזכרה, שהחל בשעה 14:30 בצהריים באולם הנמצא בדאחייה, מעוז הארגון שבדרום ביירות. נאום זה התקיים כשבוע לאחר נאומו הקודם בנושא, ששודר בתום הלווייתו של קונטאר בבירה הלבנונית.

נסראללה: "לישראלים יש סיבה לפחד"

נסראללה הודה לנוכחים שהשתתפו בטקס אזכרתו של "הקדוש המעונה" סמיר קונטאר והביע תנחומים וצער לאור מותו. נסראללה הוסיף כי הוא "שולח תנחומים למשפחות ה'קדושים המעונים' שנפלו לצד סמיר קונטאר בג'ראמנא בסוריה. לדבריו, "ביום זה אנו זקוקים לחדש את מוכנותנו להקריב עוד, לאור הקרבתו העילאית של קונטאר שבילה כ-30 שנה בכלא הישראלי. סמיר אל-קונטאר משמש לנו כמורה כמעט בכל פן אפשרי. כשהוא נשפט למאסר עולם בכלא הישראלי, הוא המשיך את לימודיו וחינוכו, ונהג לעודד את רוחם של אסירים אחרים, התאמץ בכל תוקף להעשיר ולתדלק את הסיבה הפלסטינית למאבק".