שנת 2016 נפתחה הלילה (שישי) בחצות עם הנשיקה המפורסמת. רבים ברחבי העולם השתתפו במופעי הזיקוקים והרימו כוס לכבוד השנה החדשה.



זיקוקים בסינגפור לכבוד השנה החדשה. צילום: רויטרס


לפני שהחלו החגיגות בישראל, במקומות שונים בעולם כבר הספיקו לציין את פתיחת 2016. המדינות הראשונות שקיבלו את פניה של השנה החדשה הן סמואה, פיג'י וטונגה. לאחר מכן הצטרפה גם גם ניו זילנד. שעתיים לאחר מכן השנה החדשה נפתחה באוסטרליה, שם נערכו חגיגות גדולות במופע זיקוקים.



חגיגות הסילבסטר בטוקיו. צילום: רויטרס



ככה פתחו את השנה בבריטניה:





סיכום 2015: כל מה שלא ידעתם על האירועים החשובים של השנה



אחד ממופעי הזיקוקים המרהיבים שתוכננו כמעט והסתיים באסון: שריפה פרצה הערב בבית מלון "Address" שבמרכז דובאי הנמצא בסמוך לבורז' קאליפה - בניין הגבוה בעולם, בו תוכננה מסיבה לערב השנה החדשה. השריפה פרצה לפני שעמדה להתחיל מצגת זיקוקים. אדם מת מהתקף לב ו-14 אחרים נפגעו ומצבם קל.



אש פרצה בית מלון. צילום מסך


עדים מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי להבות אש פרצו ממלון היוקרה, עת מאות אנשים התכנסו כדי לצפות במופע. משרד ההגנה האזרחי של דובאי אמר כי השריפה לא תפריע לחגיגות השנה החדשה, ואכן ,לאחר שהושגה שליטה על האש, האירועים נמשכו כסדרם.



זו לא חגיגה אמיתית בלי הנגאובר: כך תתכוננו למחר בבוקר


מוקדם יותר במהלך הערב פורסם כי סוכל פיגוע טרור שתוכנן לערב השנה החדשה בניו יורק. לפי הפרסום בתקשורת המקומית, עמנואל לוצ'מן, אזרח אמריקאי מוסלמי בן 25, נעצר ביום רביעי האחרון בחשד לתכנון אירוע טרור בניו יורק בערב ראש השנה. הרשויות עצרו את ליצ'מן, תומך לכאורה בארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בחשד שתכנן לבצע התקפה חמושה בבר בשכונת רוצ'סטר במטרופוליס הענקית, בשם קבוצת הטרור.



משטרת ניו יורק. צילום: רויטרס