העניינים במפלגה הרפובליקנית מתחממים: המועמד המוביל, דונלד טראמפ, שלא מפסיק לעשות כותרות, התבטא שלשום בגנותו של יריבו במפלגה, טד קרוז ואף העלה תמיהות בנוגע לאזרחותו האמריקאית. קרוז נולד בקנדה ב-1970 לאב קובני ואימא אמריקאית. במהלך הקריירה הפוליטית שלו, הועלתה מספר פעמים הסוגיה של האזרחות שלו והאם העובדה כי לא נולד בארה"ב אמורה למנוע ממנו התמודדות לנשיאות ארה"ב.



החוקה האמריקאית מציינת כי רק אזרח המדינה יכול להיהפך לנשיא אולם היא לא מנסחת במפורש את המונח "אזרח". לפני כשנתיים הגיב קרוז כאשר פרסם את תעודת הלידה שלו וציין כי "מכיוון שאימי הינה אזרחית אמריקאית שנולדה בדלוור הרי שגם אני אזרח אמריקאי מלידה".



טראמפ, שכזכור העלה בעבר תמיהות בנוגע לאזרחותו האמריקאית של הנשיא המכהן, ברק אובמה, תקף את יריבו במפלגה וטען בריאיון שהעניק בנושא כי "הרפובליקנים חייבים לשאול עצמם האם אנחנו רוצים לבחור מועמד שעלול לבלות שנתיים בבית המשפט בדיון בסוגיית אזרחותו? זוהי עלולה להיות בעיה גדולה". יצויין כי בחודשים האחרונים טראמפ, שידוע בהתקפותיו חסרות הרחם על יריביו, דווקא נמנע מלתקוף את קרוז אולם לאחרונה, לאחר שהבחין כי קרוז מטפס בסקרים, החליט ככל הנראה להסיר את הכפפות.
 

בתגובה לטענותיו של טראמפ, קרוז הפתיע את חבריו כאשר העלה סרטון לטוויטר שנלקח מסדרת העבר הפופולרית "ימים מאושרים", שבו נראה פונזי, הכוכב קר הרוח של התכנית, כשהוא גולש בים ומדלג בנינוחות מעל הכרישים הטורפים, שזוממים לאכול אותו.

הציוץ המפתיע של טד קרוז.
 
בנושא נוסף: מועמד נוסף במפלגה הרפובליקנית שהצליח לתפוס תשומת לב תקשורתית בימים האחרונים הינו ג'ב בוש, אחיו של הנשיא לשעבר, שמפגר באורח ניכר בסקרים מאחורי טראמפ ואחרים. בוש התוודה כי בתו, נואל, התמכרה לסמים מסוכנים כולל הרואין ואף נעצרה בשל כך: "מעולם לא ציפיתי לראות את בתי האהובה בכלא", כתב בוש בעמוד הפייסבוק שלו: "זה לא היה קל והפך להיות פומבי מאוד כאשר הפכתי להיות מושל פלורידה. נואל עברה גיהנום, כמו אימא שלה, כמוני. זה משתק אותך כאשר אחד מאהובייך עוברים מאבק כל כך קשה ואתה לא יכול לשלוט בכך". למרות התגובות האוהדות שזכה להן בוש בעקבות הוידוי המרגש, סביר להניח כי מצבו בסקרים לא צפוי להשתפר באופן משמעותי.