המפולת הקטלנית שהתרחשה בשנג'ן בחודש שעבר מוסיפה לגבות קורבנות: היום (חמישי) נמצאו היום 58 גופות מהמפולת שנגרמה על ידי קריסה של מזבלה בעיר הסינית הדרומית, לאחר אחסון לא נכון של פסולת מאתרי הבנייה באזור. הממשל העירוני הודיע כי מדובר ב-52 גופות שהיו ברשימת הנעדרים והמשטרה מנסה לזהות את שש הגופות האחרות.



הרשויות המקומיות אמרו שקשה לחשב את המספר המדויק של הנעדרים שכרגע עומד על 77 אנשים משום משום שרבים מהאנשים שחיו ופעלו במחוז התעשייתי נחשבו למהגרי עבודה מהמחוזות העניים של סין, שלעתים קרובות לא רשומים, או שקרוביהם גרים רחוק משם ולא ניתן ליצור קשר איתם. במבצע החיפוש השתתפו למעלה מעשרת אלפים אנשים וכמעט 2,200 מכונות כבדות גויסו למאמצי ההצלה. 



המפולת התרחשה ב-20 בדצמבר לאחר שגשמים רבים ירדו באזור והיא פגעה ב-33 בניינים. עד כה המשטרה עצרה 11 בני אדם החשודים ברשלנות שהביאה למפולת, כך מסר משרד התובע המחוזי בשבוע שעבר. בין העצורים: היועץ המשפטי של חברת מנהלת המזבלה, סגן המנהל הכללי, כמו גם המפקח של האתר ורכז המקום. בנוסף, פקיד לשעבר שהיה אחראי על ויסות המזבלה התאבד ב-28 בדצמבר. אסון זה היה האחרון בסדרה של תאונות קטלניות מעשה ידי אדם במדינה המאוכלסת ביותר בעולם.



בשבוע שעבר קרס מכרה פחם ונלכדו בו 11 כורים וזאת לאחר שרק לפני שבועות אחדים קרס מכרה גבס במחוז שנדונג במזרח המדינה, בו נלכדו 29 כורים וניצלו רק 11 מתוכם. בנוסף, בחודש אוגוסט, אירע פיצוץ בעיר הנמל הצפונית של טיאנג'ין ונהרגו כמעט 200 אנשים, באחת התאונות תעשייתיות הקטלניות ביותר שהכו את המדינה בשנים האחרונות.