פיגוע אחר פיגוע במצרים: חמושים ירו היום (שבת) למוות בשוטר וחייל בזמן שהם היו במכוניתם באזור גיזה, בפאתי קהיר. "מיד לאחר האירוע הוצבו מחסומים קבועים כדי לתפוס את המחבלים", צוטט מקור ביטחוני.



מצרים נלחמת בגל של קיצוניות נגד כוחות הביטחון שהחל באזורים המרוחקים של סיני, אך מתפשט יותר ויותר ומתקרב למטרות שנחשבו בעבר כאתרי תיירות בטוחים. אתמול שני תוקפים חמושים תקפו את בית המלון "בלה ויסטה" בעיירת הנופש הורגדה ופצעו שלושה תיירים זרים. היום נמסר כי האבטחה סביב המלון הוגברה לאחר האירוע.



כמו כן, ביום חמישי נפתחה אש על אוטובוס תיירים ישראלים בקהיר ולא היו נפגעים. מקור ביטחוני במצרים מסר כי זהות החמושים ידועה ומצלמות האבטחה הועברו לגופי הביטחון. מקור במשרד הפנים המצרי, גנרל חאלד שלאבי, מפקד משטרת רובע גיזה בקהיר אמר כי "הירי לכיוון אוטובוס התיירים והמלון אינו פיגוע טרור אלא אירוע על רקע פלילי".



בהודעה לעיתונות אמר שלאבי כי מדובר באדם חשוד שהיה מסוכסך עם איש ביטחון במלון וירה לעברו כאשר אוטובוס התיירים הגיע למקום בזמן האירוע. גורם במשרד הפנים במצרים אמר כי בשעות הבוקר התקהלו כ-15 אנשים ברחוב צדדי סמוך למלון וירו זיקוקים על שירותי האבטחה במקום. אחד מהם ירה בנשק לעבר נקודת הבידוק הביטחוני במלון וגרם לניפוץ זכוכיות והביא לנזק לחזית המלון ולאוטובוס התיירים שנקלע למקום באותו זמן. לדבריו כוחות הביטחון רדפו אחר החשודים והצליחו לעצור חשוד אחד שהסתתר מאחורי המלון.