אוסף שערוריות בדרך לנשיאות: אישה מוסלמית, לבושה חיג'אב וטלאי צהוב עליו נכתב "מוסלמית", הגיעה היום (שבת) לעצרת תמיכה של המועמד לנשיאות ארצות הברית מהמפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ בדרום קרוליינה וסולקה. במהלך העצרת היא קמה לאות מחאה על דבריו של טראמפ כנגד המוסלמים ומיד לוותה החוצה מהאולם בו התקיימה העצרת על ידי המשטרה.  



רוז חמיד, דיילת בת 56, ישבה בקהל והחליטה כאמור, למחות מחאה שקטה נגד אמירותיו של טראמפ, שאמר כי הפליטים הסוריים שנמלטו מהמלחמה עקובת הדם בסוריה מזוהים עם ארגון הטרור דאעש וכן על קריאתו בעבר לאסור על המוסלמים להיכנס לארצות הברית.



מפקד המשטרה המקומית, סטיבן תומפסון, אמר ל-CNN כי חמיד סולקה מהאירוע לאחר שנאמר מראש ש"כל מי שיעשה כל סוג של הפרעה" ילווה החוצה. לאחר שחמיד ושלושה מפגינים נוספים, שענדו את הטלאי הצהוב, לוו על ידי המשטרה החוצה, טראמפ הגיב על ההפרעה: "יש שנאה נגדנו שלא תיאמן", אמר טראמפ. "זו השנאה שלהם, לא השנאה שלנו".



חמיד והטלאי הצהוב. צילום: מתוך אתר ה-CNN
חמיד והטלאי הצהוב. צילום: מתוך אתר ה-CNN



לפני האירוע, חמיד אמרה ל-CNN כי היא לא מתכננת לצעוק או לשבש את האירוע - אני פשוט רוצה לתת לתומכי טראמפ הצצה לעולם שלי. "תיארתי לעצמי שרוב תומכי טראמפ כנראה מעולם לא פגשו מוסלמי אז חשבתי שאתן להם את ההזדמנות לפגוש אחת", היא אמרה, כשהיא לבושה חולצה עם הכיתוב " אני באה לשלום". היא הוסיפה כי לא התכוונה להגיד שום דבר "חסר כבוד".