אחוזת פלייבוי של יו הפנר, אחד המבנים המפורסמים ביותר בהוליווד שאירח במשך עשרות שנים מסיבות מפורסמות בהשתתפות סלבריטאים ושפנפנות מין, עומד למכירה עם תנאי אחד שאינו ניתן למיקוח – הפנר (89) יוכל להישאר בבית עד יומו האחרון.



אתר הרכילויות "TMZ" חשף כי האחוזה, המשתרעת על פני שטח של שישה אקר (24 דונם) בשכונת הולמבי הילס שבלוס אנג’לס, צפויה להיות מוצגת למכירה בחודש הבא עם תג מחיר של 200 מיליון דולר. היא כוללת 22 חדרים, מרתף יינות, אולם קולנוע, מגרשי טניס ובריכת שחייה עם מזרקות.



אולם גורמים בתעשיית הנדל”ן העריכו כי תאגיד פלייבוי לא יצליח להגיע לסכום הרצוי. לדבריהם, הערך של קרקע באותו אזור עומד כיום על 60 מיליון דולר לאקר וכי הרוכשים הפוטנציאליים צפויים לשלם 80־90 מיליון דולר עבור המבנה המתפורר שנבנה בשנת 1927, רק בשל החשיבות ההיסטורית שלו.


לפי הדיווח, עסקת המכירה צפויה לכלול שתי מגבלות. הראשונה היא שמי שירצו לבחון את המעון אחרי שייצא לשוק, יוכלו לסייר בכל החדרים, למעט חדר השינה של הפנר, והמגבלה השנייה היא שהמייסד של מגזין "פלייבוי" יוכל להמשיך להתגורר במעון עד יום מותו.



האחוזה, שנרכשה על ידי הפנר בשנת 1971 תמורת מיליון דולר מאמן השחמט והממציא לואיס סטטהאם, נחשבה במשך שנים לאתר המסיבות המפורסם ביותר של בירת הסרטים העולמית, שם התחככו כוכבי הקולנוע והמוזיקה המובילים בעולם עם השפנפנות הצעירות שחלקן הופיעו ללא בגדים על שערי המגזין הידוע.



אחד החדרים המפורסמים באחוזה, שלא נחשף מעולם לעיני הציבור, הוא “חדר אלביס”, שלפי השמועות קיבל את השם אחרי שמלך הרוקנ'רול המנוח אלביס פרסלי שהה בו בזמנו עם לא פחות משמונה שפנפנות. גם ג’ון לנון ביקר במקום בשנות ה־70, וכמעט מצא את עצמו בחוץ אחרי שהוריד את אחד הציורים המקוריים של אנרי מאטיס שהיו בבעלותו של הפנר וכיבה עליו סיגריה.



האחוזה גם כיכבה בפרשה הנוכחית של ההטרדות המיניות המיוחסות לקומיקאי ביל קוסבי, חברו של הפנר זה שנים רבות. השפנפנה לשעבר פי.ג’יי מסטן טענה כי קוסבי אנס אותה בשנות ה־70 וכי היו עוד 12 שפנפנות שגם הן סוממו ונאנסו על ידי קוסבי.



גם הדוגמנית קלואי גוינס טענה כי פגשה את קוסבי באחוזת פלייבוי לפני שמונה שנים, בעת שהייתה בת 18, וכי הוא נתן לה משקה שלאחריו התעוררה כשהקומיקאי הידוע נושך את בהונות רגליה ומכנסיו מופשלים. עם זאת, בשבוע שעבר נמסר כי בשל חוסר ראיות לא ייפתחו הליכים פליליים נגד קוסבי, אולם גוינס מתכוונת להמשיך בהליכים אזרחיים.



הדוגמנית קרלה האו (25), שגם הייתה שפנפנת פלייבוי, חשפה בראיון ל"סאן" הבריטי באוקטובר האחרון כי האחוזה כבר אינה “מקום של אורגיות עם בחורות חשופות חזה”, וכי הפנר עצמו “כל כך חלוש שהוא הולך לכל מקום עם קבוצת אחיות”. “הוא כמעט לא עוזב את הבית ומסרב לשנות משהו באחוזה. כל המקום נראה כאילו הוא תקוע בשנות ה־80”, אמרה.