עוד אירוע דקירה בצרפת על רקע אנטישמי, התרחש בשעות הבוקר (שני) בעיר מרסיי, שם ישנה כידוע קהילה יהודית גדולה מאוד ומכובדת. בנימין אמסלם, מורה ממוצא יהודי, אשר הלך ברחובות העיר, הותקף על ידי נער, ככל הנראה בן 15, אשר ניסה לפגוע בו בגלל מוצאו. הסכין שנמצאה בזירת האירוע, היתה באורך של כמעט 50 ס"מ, והיתה בקלות יכולה לגרום לנזק גדול יותר. נבדק חשד כי מדובר גם בצעיר מעורער בנפשו.



על פי חקירה ראשונית של האירוע, אמסלם הלך ברחוב, כשלפתע התנפל עליו הנער, אשר רגע לפני ניסיון הדקירה, צעק קריאות "אללה אכבר" ולאחר מכן הסתער על אמסלם. האחרון הצליח להתחמק מניסיון הדקירה הקריטי, אך נפגע בידו. הנער עצמו ברח מהאזור, אבל נתפס על ידי שוטרים ששהו במקום, וביצעו את המעצר.



בשיחה עם "מעריב אונליין", סיפרו מקורביו של אמסלם: "הוא נמצא בחרדה גדולה, בשוק מאוד גדול. הוא מרגיש מאוד חלש ומבוהל. לאחר ששהו בשטח, החליטו לפנות אותו לבית החולים, כדי לוודא שהכל בסדר. יש לו כמה פציעות בגב, זכר לתקיפה. כעת הם רוצים לבדוק אם חס ושלום לא מדובר משהו פנימי. אנחנו מאמינים שמדובר בהתקף חרדה, אבל לוקחים אותו לבדיקות מקיפות. באופן מוזר, השוטרים לא נתנו לפנות אותו עד שסיימו את החקירה". 
 

עוד סיפרו המקורבים: "לפני שבועיים בערך היינו שם, פגשנו אותם, ותהינו איך הם לא חוששים. הוא טען שלא מרגישים אצלם שום דבר ושהמצב מאוד בטוח. ביקשנו שלא ייקח סיכון. אבל ראינו שם אנשים מסתובבים עם מגבעות וראינו אנשים מסתובבים שם כאילו זה בני ברק". 

אמסלם הוא מורה בבית הספר "מעיין", שנחשב לאחד מהגדולים באיזור, הוא גם תלמיד בכולל "כפר אברהם".

בתוך כך, באירוע שהתרחש בעיר קומפיין בצרפת, פונה תיכון "מיריי גרנה" בעקבות חששות שעלו כי במקום מוטמנת פצצה בשטח בית הספר. כ-2000 תלמידים שוחררו לביתם.  
הסכין בה הותקף אמסלם. צילום מסך: טוויטר