בניסיון לשפר את הדימוי החדש והרע של העיר בריסל כקרקע פוריה לארגוני טרור, יצאה מועצת התיירות המקומית בפרויקט חדש המזמין ומעודד מבקרים פוטנציאלים להתקשר ולשוחח עם המקומיים.



לבריסל, בירת בלגיה ועיר מפתח בפוליטיקה האירופאית, הייתה שנה קשה במיוחד. העיר הייתה מרכז למספר תכנוני טרור ובחודשים האחרונים התמודדה עם התרעות טרור, פשיטות ומצור. בנוסף למשבר הביטחוני, העיר נמצאת גם בהאטה כלכלית. על פי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", המצור על העיר בנובמבר האחרון גבה 0.1 אחוזים מהתוצר המקומי הגולמי לרבעון, כמו כן, מספר המבקרים בעיר נשאר נמוך.



במטרה לשנות את הדימוי החדש של העיר כקרקע פוריה לארגוני טרור, מועצת התיירות המקומית יזמה פרויקט המאפשר לזרים להתקשר לעיר ולשוחח עם תושבים מקומיים.



הפרויקט,"טלפנו לבריסל#” כולל מספר מוקדי טלפונים ברחבי העיר שאחד מהם הוצב במולנביק – השכונה שהפכה לידועה לשמצה, לאחר שגורמי טרור השתמשו בה כמעוזם. אתר הפרויקט פתוח לכל אחד ובלחיצת כפתור תוכלו לחכות למענה מהעבר השני של הקו ולשוחח עם תושב/ת העיר. לא ברור מה יקרה הלאה, אבל מועצת התיירות של בריסל מקווה שמתקשרים יוכלו לדון על יתרונותיה של העיר ובכך לרכך את החששות של אלו שרוצים לבקר בה.



"תושבי העיר גאים בעירם ומעוניינים לתרום ולהאיר את מצב העניינים מנקודת מבטם", דיווחה מועצת התיירות והוסיפה, "המיזם יאפשר לתושבים להביע את דעתם ולסייע להתחדשות החיים הכלכליים בבריסל, על ידי שכנוע תיירים פוטנציאלים לא לבטל את ביקורם בעיר". 



ביום שישי שעבר כל עמדות הטלפונים היו תפוסות ולקח זמן מה עד שהתקבל מענה בצד השני. קבוצה קטנה של בני נוער נצפו משוחחים בטלפון כ-20 דקות תמימות עם מתקשרים.



אתם יכולים לנסות את זה בעצמכם. הקווים יהיו פתוחים בין שבע לתשע בכל בוקר עד יום שני, זמן מקומי בריסל.