שיירת סיוע הומניטרי הגיעה היום (שני) לעיירה הסורית הנצורה מדאיה, לאחר חודשים בהם הייתה נתונה למצור משתק שהביא למותם של לפחות מ-12 בני אדם מרעב. 

ארגון הסהר האדום אישר את הגעת שיירת האספקה, לאחר שצבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד, צר על העיר הוחזקת בידי המורדים, מערבית לדמשק. השיירה הגיעה עם מספר טונות של מזון ושמיכות עבור התושבים המורעבים, הקופאים בחורף הקר, באזור ללא חשמל ודלק לחימום. 
"לפחות שתי משאיות עמוסות במזון ועוד שתיים עמוסות בשמיכות נכנסו לתחומי העיירה מאדיה בסביבות חמש אחר הצהריים", אמר לתקשורת בכיר בסהר האדום בסוריה. המקור אף ציין כי משאיות סיוע הגיעו גם לעיירות פואדה וקפריה המוחזקות בידי כוחות המשטר ונמצאות תחת מצור של כוחות המורדים.

המצב במדאיה הדרדר בצורה קיצונית לאחר שישה חודשים של טקטיקת הרעבה מצד כוחות משטר אסד. תמונות קשות של פעוטות מורעבים ואנשים אוכלים עלי אקליפטוס וקליפות עצים, נראו בכלי התקשורת בעולם. לחץ רוסי קשה על משטרו של אסד להפסיק את הרעבת העיירה הוא שהביא לבסוף להסכם שנחתם בין כוחות המשטר למורדים, לפיו אספקה תגיע לעיירה בתמורה לשליחת סיוע הומניטרי למעוזים נצורים של משטר אסד.
 
כ-4.5 מיליון אנשים בסוריה חיים באזורים ללא גישה לסיוע מציל חיים, כולל כ-400 אלף אנשים ב-15 מקומות נצורים. מדאיה נמצאת במצור מתחילת חודש יולי על ידי השלטונות ובני בריתם בלבנון, החיזבאללה. "תכנית המזון העולמית" מסרה כי יום שני זה השלב הכי מוקדם שהסיוע יוכל להגיע. שיירות הסיוע יאלצו לחצות קווי חזית מה שעשוי לגרום לעיכובים. 
 
דווח כי המצב מחריף בערים פואדה ובקפריה, אשר מוערך כי 30 אלף איש לכודים בהן תחת עוצר. במקביל, המגשר בסכסוך בסוריה מטעם האו"ם, סטפן דה מיסטורה, נמצא בדמשק ומנסה ליצור בסיס לשיחות השלום שנקבעו להמשך החודש. מנהיגי האופוזיציה התנו את השיחות בסיום המצור על שלל הערים.