כלי התקשורת בטורקיה מדווחים על מחבל מתאבד שפוצץ את עצמו הבוקר (שלישי) במרכז העיר איסטנבול. הממשלה הטורקית מסרה כי באירוע היו 10 הרוגים עוד 15 פצועים.. הפיגוע התרחש בכיכר סולטן אהמט, הנמצאת במרכז החלק התיירותי של העיר, ולכן עולה החשש כי גם תיירים נפגעו בפיצוץ.



עשרות אמבולנסים ורכבי משטרה הגיעו למקום, כמו כן נראו ניידות של כוחות כיבוי האש המקומיים. גורמים רשמיים בטורקיה מסרו לתקשורת המקומית כי במקום האירוע יש "מספר רב של הרוגים ופצועים". אך זהותם של הנפגעים או של מבצעי האירוע טרם ידועה.  עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראה בכיכר סולטן אהמט מספר גופות וחלקי גופות. שוטר שנכח במקום אישר את הדברים. 



שני בכירים במערכת הביטחון הטורקית מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס  כי לפי הערכתם, רוב הסיכויים הם שהפיגוע בוצע על ידי אנשי דאעש. מדובר בספקולציה ראשונה במערכת הביטחון הטורקית באשר לזהותם של מבצעי הפיגוע.



#BREAKING: Civilians trying to rescue people in an overturned police car after #Istanbul#Sultanahmet suicide attack pic.twitter.com/JZ3bmOKxCT

על פי מקורות בתקשורת הטורקית, מחבל מתאבד פוצץ את עצמו סמוך לקבוצת תיירים שנכנסה לבקר במסגד הסולטן אהמט. בינתיים אין מקור נוסף המאשר את הדיווח או שמוסר את זהותם של התיירים ההרוגים. הפיגוע עשוי להיות מכה אנושה לכלכלת העיר, שנסמכת במידה רבה על תיירות. איסטנבול היא היעד השישי בעולם במספר התיירים המגיע אליו מידי שנה. 



כוחות משטרה בזירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס
כוחות משטרה בזירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס



ארגון דאעש הוא אחד החשודים המידיים במתקפה כזו, זאת לאחר שבשבוע שעבר בצעו אנשי הארגון תקיפה על בסיס של חיל האוויר הטורקי, בעקבות הצתרפותה של טורקיה לקואליציית המדינות הפועלות נגד הארגון. השימוש במחבל מתאבד אף הוא מחזק את הסברה שמדובר בארגון טרור אסלאמי, זאת משום שהמחתרת הכורדית החילונית ממעטת להשתמש במחבלים מתאבדים. 


 בחודש שעבר ביצעו לוחמים כורדים תקיפה על שדה התעופה סביחה גוקצ'ן, בתגובה למבצע הצבאי הברוטאלי שמנהלת טורקיה במזרח המדינה נגד המחתרת הכורדית. במתקפה נהרגה עובדת ניקיון ונזק נגרם למספר מטוסים.