המחבל המתאבד שרצח הבוקר (שלישי) לפחות עשרה בני אדם היה פעיל של ארגון דאעש ממוצא סורי, כך אישר ראש הממשלה הטורקית אחמט דאבוטולו.



דאבוטולו שנאם בשידור חי מאנקרה, אמר כי "טורקיה תמצא את אלו הקשורים למחבל ותעניש אותם" והוסיף כי "הקרב של טורקיה נגד ארגון המדינה האסלאמית - יימשך".



המחבל המתאבד נכנס ככל הנראה לאחרונה לטורקיה מסוריה ולא היה ברשימת החשודים האפשריים של טורקיה, כך אמר סגן ראש ממשלת טורקיה נומאן קורטולמוס. הוא הוסיף כי אלפי בני אדם נמצאים במעקב בחשד לקשרים עם ארגוני טרור, אך המחבל שהתאבד אינו אחד מהם.


קודם לכן, אישר מקור בכיר בממשלה הטורקית כי לפחות תשעה מההרוגים בפיגוע ההתאבדות במרכז התיירות של איסטנבול הם אזרחי גרמניה. מקורות במשרדו של ראש הממשלה אחמט דאבוטולו אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי רוב ההרוגים הם גרמנים וכי דאבוטולו שוחח בטלפון עם הקנצלרית אנגלה מרקל והביע את תנחומיו.

הבוקר, דיווחו כלי התקשורת בטורקיה על מחבל מתאבד שפוצץ את עצמו במרכז העיר איסטנבול. הממשלה הטורקית מסרה כי באירוע היו 10 הרוגים ו-15 פצועים. הפיגוע התרחש בכיכר סולטן אהמט, הנמצאת במרכז החלק התיירותי של העיר, ולכן עולה החשש כי גם תיירים נפגעו בפיצוץ.

כוחות משטרה בזירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס
כוחות משטרה בזירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס


בשבוע שעבר ביצעו אנשי הארגון תקיפה על בסיס של חיל האוויר הטורקי, בעקבות הצטרפותה של טורקיה לקואליציית המדינות הפועלות נגד הארגון. בחודש שעבר ביצעו לוחמים כורדים תקיפה על שדה התעופה סביחה גוקצ'ן, בתגובה למבצע הצבאי הברוטאלי שמנהלת טורקיה במזרח המדינה נגד המחתרת הכורדית. במתקפה נהרגה עובדת ניקיון ונזק נגרם למספר מטוסים.