מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הגיע היום (שבת) לווינה, בזמן שמעצמות המערב מסיימות את ההכנות האחרונות לקראת הסרת העיצומים מעל איראן. קרי הגיע ישירות לפגישתו עם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, שהגיע גם הוא לווינה קודם לכן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית צפויה לפרסם עוד היום דוח שייתן את האות להסרת הסנקציות שנכפו על איראן בידי האו"ם, ארה"ב והאיחוד האירופי. הסנקציות יוסרו מעל איראן ברגע שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תכריז כי טהרן עמדה בהתחייבויותיה בהסכם שנועד לעצור את תוכניתה הגרעינית, כך אמר שר החוץ האיראני. 
"היום עם פרסום הדוח של יו"ר סבא"א, הסכם הגרעין יכנס לתוקפו, אחרי הצהרה משותפת על תחילת העסקה", אמר זריף לפי סוכנות ידיעות איראנית. "היום הוא יום טוב לעם האיראני כי הסנקציות יוסרו היום", כך ציטטו אותו בסוכנות הידיעות. העיצומים על איראן הוציאו את המדינה ובה כמעט 80 מיליון תושבים מהמערכת הפיננסית העולמית, והורידו את הייצוא של ספקית הנפט הגדולה וכפו עליה אילוצים שהביאו למצוקה כלכלית קשה, שהשפיעה גם על האיראני הממוצע. רוב העיצומים יוסרו באופן מיידי.
 
עוד לפני ההכרזה הרשמית, כבר הודיעו בסוכנות הידיעות האיראנית "מר" כי שני בכירים משתי חברות הנפט הגדולות בעולם - "של" ו"טוטאל" הגיעו לטהרן לשיחות עם חברות הנפט הממשלתיות באיראן. במסגרת העסקה, איראן הסכימה לוותר על העשרת האורניום, שמעצמות העולם חששו כי הוא ישמש לייצור נשק גרעיני. ברגע שהסנקציות יוסרו,  איראן מתכננת להגביר במהירות את ייצוא הנפט. חברות בינלאומיות שנאסר עליהן לסחור עם איראן יוכלו לנצל את השוק המקומי, שרעב לכל דבר ממכוניות ועד לחלקי מטוסים.

בתוך כך, באיראן הודיעו כי שוחררו מהכלא ארבעה אסירים בעלי אזרחות אמריקנית, בנוסף לזו האיראנית שברשותם, כך אמר התובע הכללי של טהרן לכתבים לפי סוכנות הידיעות האיראנית "מר". אחד מהאסירים הוא עיתונאי ועוד נמסר כי "האסירים הללו שוחררו מבית הסוהר בהתאם לעסקת חילופי אסירים עם ארה"ב.

חזרתה הצפויה של איראן לשוק הרווי ממילא היא אחת מהסיבות המרכזיות לצניחת מחיר חבית הנפט, שנפלה למחיר של מתחת ל-30 דולרים לחבית בשבוע האחרון, לראשונה מזה 12 שנה. 

בטהרן אומרים כי הסרת הסנקציות תסיא להגברת הייצוא עד כדי 500,000 חביות ליום בתוך כמה שבועות ו-500,000 נוספות בתוך שנה, בעולם שמייצרים בו כבר מיליון וחצי חביות ליום, יותר מהביקוש הקיים ואוזל המקום לאחסן אותו.