זעם בקהילה היהודית בגרמניה. צוות מומחים מיוחד שמינתה ממשלת גרמניה לבדוק את זהות בעליהם של 1,500 יצירות אמנות, שנתפסו בביתו של סוחר אמנות שאביו עבד עם היטלר, קבע כי רק חמש מהן נבזזו מיהודים במהלך השואה. בשנת 2012, במהלך בדיקה של פקחי מס בביתו של קורנליוס גורליט במינכן, נמצאו 1,500 יצירות אמנות שבזזו הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. האוסף כלל גם יצירות יוקרתיות של פיקסאו ומאטיס. אביו של גורליט, הילדברנד, היה סוחר אמנות שמכר ציורים שהיטלר נהג לכנות "יצירות נחותות" במטרה לגייס כספים למשטר הנאצי.



שנתיים לאחר שהחל צוות המומחים את עבודתו הודיעה בסוף השבוע ראש הצוות אינגבורג ברגרין־מרקל כי רק חמישה מהציורים נגנבו בוודאות מבעליהם היהודים. היא סיפרה כי ארבעה מהם כבר הוחזרו לבעליהם המקוריים או ליורשיהם. בנוגע לעוד 499 יצירות אמרה ברגרין־מרקל כי "קיים ספק לגבי ההיסטוריה שלהן".



הודעת צוות המומחים גרמה לזעם רב בקרב ארגונים יהודיים בגרמניה ובעולם. נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, פרסם הודעה שבה האשים את צוות המומחים הגרמני כי לא ביצעו את עבודתם כהלכה. "תוצאות הבדיקה דלות ולא משביעות רצון. ציפיתי מגרמניה לבצע עבודה טובה יותר, בהתחשב בכך שהזמן הולך ואוזל" אמר לאודר. גם ראשי הקהילה היהודית בגרמניה הביעו זעם על החלטת צוות המומחים ודרשו מהממשלה הגרמנית "לפעול במהירות מאחר שרוב היורשים של קורבנות השואה הם קשישים כיום".



ברגרין־מרקל דחתה את הביקורת ואמרה כי מחלוקת סביב צוואתו של קורנליוס גורליט הקשתה על עבודת הצוות. גורליט, שנפטר במאי 2014, הותיר בצוואתו את אוסף האמנות הענק למוזיאון ברן בשווייץ, אולם אחד מבני משפחתו טוען כי גורליט היה במצב נפשי לא תקין כאשר כתב את צוואתו, וכעת הוא דורש לקבל את האוסף לידיו. לאחר מותו של אביו בתאונת דרכים בשנת 1956 התגורר קורנליוס גורליט עם אמו במינכן, ולאחר מותה בשנת 1968 המשיך להתגורר לבדו עד מותו. החלטת בית המשפט בנוגע לצוואה אמורה להינתן בחודש הבא.



גם שרת התרבות הגרמנית מוניקה גרוטרס התייחסה למחלוקת והודיעה כי גרמניה תקים "קרן לאמנות אבודה" בעיר מגדבורג, שתמשיך לחקור מיהם הבעלים של יצירות האמנות שנמצאו בביתו של גורליט.