הפריימריז במפלגה הדמוקרטית מתחממים. הלילה נערך העימות בין הילארי קלינטון, ברני סנדרס ומרטין אומאלי, האחרון לפני הבחירות המקדימות במדינת איווה. העימות נערך בצל עלייתו של סנדרס בסקרים והתיקו הסטטיסטי בינו לבין קלינטון. אומאלי נמצא הרחק מאחור בסקרים, ולא מהווה איום של ממש בבחירות המקדימות. העימות בא לאחר שבוע מתוח בין שני המועמדים המובילים, כשסנדרס נראה הרבה יותר מלא רוח חיים מבעימותים הקודמים, והגיב בחוסר שביעות רצון ואי הסכמה לתשובותיה של היריבה שלו.

בעוד קלינטון הציגה את ניסיונה הרב וטענה שהיא ממשיכת דרכו של הנשיא אובמה, סנדרס העדיף לגלם את תפקיד זה שבא מבחוץ שיוביל למהפכה פוליטית. 

היחסים עם איראן במוקד


בין הנושאים שעלו בעימות, היו היחסים בין ארצות הברית לאיראן. הסנאטור סנדרס אמר כי הוא בעד נרמול היחסים בין שתי המדינות: "אני חושב שאנחנו חייבים לפעול באגרסיביות לנרמול יחסים עם איראן". 
 
"התנהגותה של איראן היא במובנים רבים משהו שאנחנו לא מסכימים איתה, התמיכה שלה בטרור, הרטוריקה האנטי אמריקאית שאנחנו שומעים מההנהגה, אינה מקובלת", אמר סנדרס, אבל סייג: "מצד שני, ישנה העובדה שהגענו איתם להסכם, דבר שתמכתי בו מאד". הוא הוסיף כי הוא מקווה שהיחסים בין וושינגטון לטהראן יתחממו, אבל נזהר מלתמוך בהחלפת שגרירים: המצב הרצוי הוא כמו עם קובה". 
 
קלינטון, מצדה, הסכמה לדברים, אך אמרה כי היא מתנגדת לנרמול היחסים: "אנחנו צריכים לבחון אותם בזהירות. היה לנו יום אחד טוב במשך 36 שנים ואני חושבת שאנחנו צריכים עוד  כמה ימים טובים לפני שנוכל להתקדם ליחסים נורמלים". 
במהלך העימות העלתה קלינטון שאלות לגבי העמדות של סנדרס הסוציאליסט בנוגע לרפורמה בוול סטריט, הביטוח הרפואי ובקרת הנשק. סנדרס, מנגד, תקף בחזרה. הוא הציג את קלינטון שמגינה על הסטטוס קוו, שמקבלת מאות אלפי דולרים כדי לנאום בפני תומכיה בוול סטריט. "אני לא לוקח כסף מהבנקים הגדולים ולא מקבל שכר כדי לנאום מ'גולדמן סאקס', אמר הסנאטור האמריקאי מוורמונט והוסיף: יש לי ספקות גדולים כשאנשים מקבלים כסף מוול סטריט", אמר.

סנדרס התייחס בעימות לעלייתו בסקרים לקראת ההצבעה באיווה ובניו המפשייר, שם עקף את קלינטון ואמר כי הוא מאמין שיוכל להרחיב את התמיכה בו לציבורים נוספים כמו המצביעים האפרו-אמריקאים וציין כי בתחילת הקמפיין, הילארי קלינטון הובילה עליו ב-50 נקודות. "נחשו מה: באיווה ובניו המפשייר המרוץ מאד מאד צמוד", אמר.
 

הקרב על מורשת אובמה

האישה הראשונה לשעבר אמרה בעימות כי תמשיך את סדר היום של הנשיא אובמה והאשימה את סנדרס בכך שהצביע בעד אי הסדרה של המערכת הכלכלית בשנת 2,000 באופן שגרם למשבר הכלכלי ב-2,008 דגרם למיתון.
היא גם ניסתה לחתור תחת התמיכה שמקבל סנדרס מתומכי אובמה רבים: "הוא מתח ביקורת על הנשיא בגין קבלת תרומות מוול סטריט, והנשיא אובמה הוביל את ארצנו להתאוששות מהמיתון הגדול". היא הוסיפה ואמרה, כי סנדרס כינה את אובמה "חלש ומאכזב" וב-2011 חיפש מישהו שיתמודד נגדו בפריימריז.
אולם נראה כי הנושא המרכזי בעימות בין השניים היה הביטוח הרפואי. קלינטון תקפה את תכנית "ביטוח לכל" של סנדרס, שהוצגה שעות לפני העימות, לאחר שביקרה אותו על כך שלא הסביר כיצד ישלם על כך. לדבריה, התכנית של הסנאטור חותרת תחת תכנית הדגל של הנשיא אובמה, דווקא בזמן שהרפובליקנים מנסים להפיל אותה. 
"אני חייבת לומר שאני לא בטוחה שאנחנו מדברים על התכנית שהצגת היום, או התכנית שהצגת תשע פעמים ב-20 הנשים האחרונות", אמרה הסנאטורית לשעבר לסנדרס, "אבל העובדה היא שיש לנו ביטוח בריאות בר השגה. 19 מיליון אמריקאים כבר עשו אותו". 
בתגובה אמר סנדרס כי הוא מעוניין לבנות על הביטוח של הנשיא אובמה ולעשות אותו יותר בר השגה: "אף אחד לא קורע את 'אובמהקייר'. אנחנו נעים קדימה". 
העימות נערך בעיר צ'רלסטון, מעבר לכביש מהכנסייה בה אדם לבן רצח תשעה אפרו אמריקאים, וקלינטון לא פספסה את ההזדמנות לתקוף את סנדרס על חולשתו בנושא בקרת הנשק. היא ברכה על החלטתו לתמוך בהצעת חוק המבטלת חלק מהחסינות של יצרני הנשק מתביעות, אבל אמרה שעברו מצביע על גישה יותר מקלה לדרישות של לובי הרובאים. 
סנדרס, בתגובה, הגן על עצמו ואמר שתמיד ניסה למנוע מנשק להגיע לידיים הלא נכונות.