משבר פיננסי בארגון דאעש. משרד האוצר של הארגון הודיע היום (שני) כי בעקבות "נסיבות יוצאות דופן" יקוצץ שכר הלוחמים בו בחצי. ההכרזה באה ימים ספורים לאחר שמטוסי חיל האוויר האמריקאי הפציצו את הבנק המרכזי של הארגון בעיר מוסול שבעיראק.

בשבוע שעבר הפציצו מטוסים של חיל האוויר האמריקאי את הבנק המרכזי של הארגון בעיר מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק והעיר הגדולה ביותר בשליטת הארגון, ועל פי מומחים הביאו להשמדה של מאות מיליוני דולרים מכספי הארגון.  פרשנים בכלי תקשורת מקומיים סבורים שהקיצוץ במשכורות מגיע לאחר  התקיפה האמריקאית כמו גם חודשים של פגיעה בהכנסות הארגון בשדות הנפט בסוריה.
הפצצת חיל האוויר האמריקאי על הבנק של דאעש
 מוקדם יותר היום נודע כי מושל מוסול מטעם דאעש קיבל פסק הלכה אסלאמי, פאטווה, המאפשר לו להטיל מסים בלתי מוגבלים על תושבי העיר, הסובלת ממצור מתמשך ואבדן מקורות הכנסה. מסים כבדים, קיצוץ בשירותי הרווחה של הארגון ומשכורות משרתיו עשויה להוות אתגר גדול לארגון דאעש, זאת בשל אבדן תמיכה בקרב המקומיים באזורים בהם שולט הארגון.
 

קברי אחים וטילים על טורקיה


הידיעות על משבר כלכלי מתמשך בארגון מגיעות על רקע הגברה של פעולות הארגון, בחזיתות בהן היה לא היה פעיל זה זמן מה. היום בבוקר ירה הארגון מטח טילים מעמדותיו בסוריה לעבר העיר קיליס במזרח טורקיה. מספר טילים פגעו בבית ספר בעיר ואזרח טורקי נהרג. 

בטורקיה אישרו את דבר ירי הטילים ונטען כי רדאר של חיל האוויר הטורקי הבחין בירי וזיהה את מקורו מעמדות של דאעש הסמוכות לגבול הסורי. בשבוע שעבר פתחו כוחות של ארגון דאעש במתקפה כללית בעיר דיר א-זור שבמזרח סוריה. דאעש מחזיק בפרברי העיר מאז תחילת השנה שעברה וכוחותיו נלחמים במשטר הסורי על השליטה בעיר.
על פי דיווחים מהעיר רצחו אנשי דאעש למעלה מ-300 אזרחים במהלך המתקפה, כנקמה על הפצצות חיל האוויר הרוסי על כעמדותיו ונכסיו בסוריה. 
בתוך כך נחשף היום במחוז סינג'ר בעיראק קבר אחים נוסף בו נמצאו גופותיהם של עשרות גברים שזוהו כבני העדה היזידית. כוחות המיליציה הכורדית חשפו במהלך החודשים האחרונים, מאז שחרור האזור מידי כוחות דאעש, עשרות אתרים של קברי אחים בהם נקברו אלפי יזידים שנרצחו על ידי אנשי ארגון הטרור, כשהם פלשו לחבל סינג'ר בסוף שנת 2014.