איראן הודיעה היום (שני) שהיא תמשיך בנחישות את פרויקט הטילים הבליסטיים שלה ופיתוח היכולת ההגנתית למען הביטחון הלאומי. בתגובה זועמת על הטלת העיצומים החדשים מצד ארצות הברית על תכנית הטילים הבליסטיים שלה, אותם הגדיר "תועמלניים", הודיע משרד החוץ בטהרן, כי "העיצומים החדשים אינם חוקיים או מוסריים". טהרן הסבירה את עמדתה בכך שוושינגטון מוכרת נשק בעשרות מיליארדי דולרים בכל שנה למדינות במזרח התיכון.



"ארצות הברית מוכרת כלי נשק בשווי עשרות מיליארדי דולרים בכל שנה למדינות במזרח התיכון", הוסיף דובר משרד החוץ, חוסיין ג'אברי אנסרי. "כלי הנשק האלה משמשים לביצוע פשעי מלחמה נגד אזרחים פלסטינים, לבנונים ותימנים". טהרן הודיעה, כי מדיניות הלחץ והעיצומים של הממשל האמריקאי נכשלה. "צר לנו שממשלת ארצות הברית מנסה להסתיר את חולשתה מול רצון העם האיראני שהביא להסרת העיצומים, במדיניות חדשה של סנקציות לא יעילות", נאמר בהודעה של משרד החוץ. "הטילים האיראנים לא תוכננו לשאת נשק גרעיני ואינם מנוגדים לחוק הבינלאומי. הקהילה הבינלאומית והמוסדות הכלכליים בעולם התעלמו מהפרופגנדה האמריקאית שמטרתה להשתיק את מחרחרי המלחמה בתוכה ומחוצה לה".

אסד לרוחאני: "הניצחון מובטח לאיראן ולסוריה"

נשיא סוריה בשאר אסד, בירך את עמיתו האיראני חסן רוחאני, לרגל הסרת הסנקציות: "בשמי ובשם העם הסורי", כתב אסד, "אני מברך אותך ואת העם האיראני לרגל הסרת העיצומים. מדובר באירוע עצום, פרי עמידתו האיתנה של העם האיראני ואמונתו בצדקת דרכו אל מול העוול, תוך התנהלות עצמאית". אסד הודה לעם האיראני על "תמיכתו בעם הסורי במערכה נגד הטרור והמתקפה על עצמאותנו והגדרתנו העצמית". באיגרת הוסיף, כי "הניצחון מובטח לאיראן ולסוריה משום ששתיהן מגינות על זכויות העמים שלהן".


איראן הודיעה כי תקפיד שהמעצמות ימלאו את חלקן בהסכם הגרעין והדגישה כי "לא תאפשר לאויבים לנצל את ההסכם כדי להתערב בענייניה הפנימיים". באגרת ששיגר הנשיא רוחאני למנהיג העליון עלי חמינאי, ציין את 11 הסעיפים עליהן שמרה ארצו במסגרת הסכם הגרעין, בהן זכותו לתוכנית גרעין למטרת שלום. 

רוחאני הודה למנהיג העליון על תמיכתו, וכתב כי "הממשל ינקוט גישה מציאותית ביותר כלפי ההסכם ולא ישקע באופטימיות מופרזת". הוא הדגיש, כי "אם יפרו המעצמות את ההתחייבויות שלהן, תנקוט טהרן צעדי תגובה".