ביקור נדיר: זמן קצר לאחר הסרת הסנקציות, באיראן יש מי שדואגים לתעמולה פנימית ולהעברת מסר חיצוני של תמונת ניצחון בכורים הגרעיניים המאובטחים ביותר במדינה בנתנז, בפורדו ובאראק. בכתבה ששודרה היום (שני) בערוץ הטלוויזיה האיראני "לינז" נראה אחד המדענים אומר כי ליבת הכור באראק שמולאה בבטון כפי שסוכם בעסקת הגרעין עם המעצמות, תוכל להיות פעילה מחדש תוך שנתיים, מהרגע שבו יקבלו הוראה.



ערוץ הטלוויזיה האיראני "לנזיראן" שלח את הכתב עלי כרבולאי חוסייני, שנכנס לשלושת הכורים: אראק, נתאנז ופורדו, והראה מבפנים כי מתקיימת בהם פעילות. בכניסה לכורים נראו תמונותיהם של מדעני גרעין איראניים, אשר חוסלו בשנים האחרונות. יש לציין, כי הכור בפורדו נחשף לראשונה בכתבה זו.





אחד המדענים העובד בכור באראק אמר: "אמרו לנו להוציא את ליבת הכור ולמלא אותה בבטון, אבל זה לא אומר שכל הכור ימולא בבטון". הוא מסביר כי "במידה ונקבל הוראה לבנות ליבה לכור, נוכל להחזיר את המצב לקדמותו בתוך פחות משנתיים".

הכתב סייר באולמות בהם נמצאות הסרכזות להעשרת האורניום בכור בנתאנז, שם מעשירים האיראנים על פי ההסכם רק עד לרמה של 3.6 אחוזים. "הרעש הזה, משמעותו שההעשרה בכור בנתאנז עדיין נמשכת", אמר הכתב חוסייני. "איראן תקיים עכשיו את מה שהוסכם, לצד המשך הפעילות הגרעינית שלה, כולל הכרה בינלאומית בתכנית הגרעין", הוא הוסיף.

איראן: נשלים את פרויקט הטילים הבליסטיים, העיצומים לא חוקיים

מוקדם יותר היום הודיעה איראן הודיעה כי תמשיך בנחישות את פרויקט הטילים הבליסטיים שלה ופיתוח היכולת ההגנתית למען הביטחון הלאומי. בתגובה זועמת על הטלת העיצומים החדשים מצד ארצות הברית על תכנית הטילים הבליסטיים שלה, אותם הגדיר "תועמלניים", הודיע משרד החוץ בטהרן, כי "העיצומים החדשים אינם חוקיים או מוסריים". טהרן הסבירה את עמדתה בכך שוושינגטון מוכרת נשק בעשרות מיליארדי דולרים בכל שנה למדינות במזרח התיכון.

"ארצות הברית מוכרת כלי נשק בשווי עשרות מיליארדי דולרים בכל שנה למדינות במזרח התיכון", הוסיף דובר משרד החוץ, חוסיין ג'אברי אנסרי. "כלי הנשק האלה משמשים לביצוע פשעי מלחמה נגד אזרחים פלסטינים, לבנונים ותימנים". טהרן הודיעה, כי מדיניות הלחץ והעיצומים של הממשל האמריקאי נכשלה. "צר לנו שממשלת ארצות הברית מנסה להסתיר את חולשתה מול רצון העם האיראני שהביא להסרת העיצומים, במדיניות חדשה של סנקציות לא יעילות", נאמר בהודעה של משרד החוץ. "הטילים האיראנים לא תוכננו לשאת נשק גרעיני ואינם מנוגדים לחוק הבינלאומי. הקהילה הבינלאומית והמוסדות הכלכליים בעולם התעלמו מהפרופגנדה האמריקאית שמטרתה להשתיק את מחרחרי המלחמה בתוכה ומחוצה לה".