פרשת השתולים ועזרה נאווי, שנחשפה במסגרת תכנית התחקירים עובדה, מכה גלים גם בבריטניה. הצהובון המזוהה עם הימין, ה"סאן" פרסם היום כתבה ארוכה בה הוא תוקף את ממשלת בריטניה ואת משרד החוץ הבריטי על העברת מימון לארגונים בישראל הפוגעים בחייהם של פלסטינים בשטחי הגדה המערבית.

בכותרת הידיעה נכתב: "מסייעי הרוצחים: כספי משלם המסים הבריטי ניתנים לקבוצות המסייעות לכנופיות רוצחים במזרח התיכון". בידיעה נטען כי בריטניה העבירה למעלה מ-200,000 לירות שטרלינג לארגון בצלם ולאחר מכן גולל סיפורו של עזרה נאווי, שתועד על ידי פעיל ימין שתול כשהוא מתרברב על שהסגיר סוחר קרקעות לידי הפלסטינים שלכאורה עינו ורצחו אותו. נאווי ופעיל נוסף נעצרו ונחקרו בעקבות הפרשה. 
על פי הסאן, הגילוי עורר סערה גם בבריטניה ומשרד החוץ הבריטי, שהעביר את הכספים לבצלם במסגרת פרויקט המצלמות של הארגון, שסיפק לפלסטינים מצלמות וידאו על מנת לתעד הפרעות לשגרת חייהם על ידי צה"ל והמתנחלים, אך על פי טענת משרד החוץ הבריטי המימון הופסק כבר בשנת 2013. 

חבר הפרלמנט מטעם מפלגת אוקיפ, סטיבן וולפ, שהודיע לצהובון כי בכוונתו להעלות את הנושא לדיון בפרלמנט הבריטי והאירופי, אמר לסאן כי: "על האיחוד האירופי ובריטניה להשהות מיד את העברת הכספים לבצלם. זו שערוריה שמשלם המסים הבריטי נאלץ לשלם, בדלת האחורית, על עינוי ורצח שרירותיים של פלסטינים". 
הסאן אף ציטט את דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שגינה את התנהלות עזרא נאווי וארגון בצלם. הממשלה הבריטית הגיבה לכתבה של הסאן ובהודעה נכתב: "בריטניה, לצד האיחוד האירופי ושותפים בין לאומיים נוספים, תומכות באופן שגרתי בעמותות משני הצדדים על מנת לקדם את השלום, זכויות האדם, ואת פתרון שתי מדינות לשני עמים".