מפקד דאעש, אבו בכר אל בגדאדי, נתן ללוחמיו הנחיה חדשה לפיה שבויה שתיאנס עשר פעמים על ידי לוחמי הארגון תחשב כמוסלמית. הפקודה המחרידה נחשפה על ידי שבויה של הארגון, שסירבה לחשוף את שמה, וטענה כי קיבלה לידיה את ההוראה בכתב, לפני שנאנסה על ידי לוחמי הארגון, כך דווח היום (רביעי) ב"סאן".
"כל מי שלא ימיר את דתו לאסלאם" אמרו לה לוחמי הארגון "יהרג, ונשותיו יהיו רכושם של הלוחמים". השבויה הצליחה להימלט מזרועות הארגון לאחר שחרור סינג'ר בידי כוחות המיליציה הכורדית פשמרגה.
מוקדם יותר השבוע חשף דוח של ארגון האומות המאוחדות כי למעלה מ-3,500 בני אדם, רובם נשים וילדים, מוחזקים בידי ארגון דאעש כעבדים בעיראק ובסוריה.  על פי הדוח רובם של העבדים הם בני הדת היזידית, דת מסתורית שקרוב לארבע מאות אלף ממאמיניה מתגוררים בעיראק. 

בהגנה על המנהג המזעזע, ארגון הטרור מסביר במגזין האינטרנטי שלו "דביק": "שעבוד משפחות של כופרים ולקיחת נשותיהם כשפחות היא הנמצאת באופן ברור בשריעה ואם מישהו רוצה ללעוג או להתנגד לזה, שידע כי הוא למעשה מתנגד ולועג לפסוקים של הקוראן ולדבריו של הנביא מחמד". 

אך לא רק דאעש מקבלים את המנהג הברברי כחלק מציוויי דת האסלאם. גם פרופסור סעוד סלאח, מרצה באוניברסיטת אל אזהר בקהיר, אולי המוסד האקדמי הדתי החשוב ביותר בעולם המוסלמי, טען: "שבויות מלחמה הן נשים בבעלות הגבר. במטרה להשפיל אותן, הן הופכות לרכושו של מפקד הצבא, או של כל מוסלמי, והוא יכול לשכב איתן כפי שהוא שוכב עם נשותיו".