גבר בן 43 מטקסס ארצות הברית, ריצ'רד מאסטרסון, הוצא להורג אמש (חמישי) לאחר שהורשע כי חנק למוות גבר אחר שהתחזה לאישה, בעיר יוסטון בשנת 2001. גורמים רשמיים בטקסס מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הגבר הוצא להורג בזריקה קטלנית וטרם מותו המשיך לטעון כי לא ביצע רצח בכוונת תחילה. מותו של מאסטרסון הוכרז בתאו בכלא האנטסוויל בשעה 17:53 (שעון ארצות הברית).



"שולחים אותי למקום טוב יותר. אני בסדר גמור עם זה. אתה צריך לחיות ולמות עם הבחירות שאתה מבצע", אמר מאסטרסון בהצהרתו האחרונה לפני מותו.



מדובר בהוצאה להורג הראשונה לשנה זו בטקסס, אחרי 532 הוצאות להורג שבוצעו משנת 1976, כאשר בית המשפט העליון אישר מחדש את ביצוען. מדובר במספר שיא של הוצאות להורג, בהשוואה למדינות אחרות. בשנה שעברה התרחשו 13 הוצאות להורג בטקסס.



עורכי דינו של מאסטרסון ערערו לבית המשפט העליון ודרשו לבטל את עונש המוות בטענה שזכויותיו של הנאשם הופרו וכי הוצגו ראיות כוזבות בנוגע למותו של דארין הוניקאט (35), שנהג להתחפש לנשים והשתמש בשם הבמה "ברנדי יוסטון". אתמול בית המשפט העליון דחה את הבקשה.



עורכי דינו של הנאשם טענו כי לא התרחש מאבק באירוע וכי לא מדובר ברצח אלא במוות מקרי. לדבריהם הנאשם ברצח לא הכחיש כי נתיב האוויר של הוניקאט נחסם, אך הדגישו כי לא מדובר בחניקה אלא בתוצאה של אקט מיני בהסכמה. התובעים טענו כי לאחר המעשה ברח מאסטרסון מהזירה במכוניתו של הקורבן ויומיים לאחר מכן נמצא הרכב בג'ורג'יה.



במשפטו שנערך בשנת 2002 הכחיש מאסטרסון את הרצח. טרם הרשעתו, מאסטרסון, שהיה בעל עבר פלילי מפואר, עלה לדוכן הנאשמים וטען כי הוא מסוכן לחברה.