מחלוקת חדשה בין רוסיה לטורקיה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (שלישי) כי זה יהיה בלתי אפשרי להגיע להסכם שלום בלי להזמין את הכורדים לקחת חלק בשיחות השלום שייערכו בהמשך השבוע בז'נבה. "זה יהיה לא הוגן ולא תכליתי למנוע מהכורדים בסוריה להשתתף בשיחות השלום", אמר לברוב במסיבת העיתונאים השנתית שהוא מקיים.



רוסיה מעוניינת שהמפלגה הדמוקרטית המאוחדת בסוריה (PYD), המייצגת את הכורדים במדינה, תשתתף בשיחות, ואילו במפלגה מריכים שהם אכן יקבלו הזמנה. יו"ר המפלגה, סאלח מוסלים, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אנחנו נוזמן, אבל עדיין לא יודעים באיזו עמדה".



מנגד, טורקיה מתנגדת להשתתפותה של מפלגה בשיחות, וזאת משום שהיא קשורה ל-PKK - מפלגת הפועלים הכורדית, שמבקשת להקים מדינה עצמאית על חלק משטחה של טורקיה ואנקרה ומעצמות במערב רואות בה ארגון טרור.



מיליציית ה-YPG, המקושרת למפלגה הדמוקרטית המאוחדת, שולטת בשטחים נרחבים בצפון ובצפון-מזרח סוריה, והפכה לבעלת ברית חשובה של הקואליציה בראשות ארצות הברית הנלחמת בדאעש.



כזכור, היחסים בין שתי המדינות הידרדרו בעקבות הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי מטוסים טורקיים בגלל שחדר למרחב האווירי של אנקרה. בעקבות זאת החליטה מוסקבה להטיל סנקציות כלכליות על טורקיה והנשיא ולדימיר פוטין אף כינה את הפעולה הטורקית כ"תקיעת סכין בגב".