בכירים במשטרת שוודיה הודו כי הם מתקשים להתמודד עם גל האלימות מצד מהגרים שמגיעים למדינה, אחרי שעובדת במרכז קליטה למבקשי מקלט צעירים נדקרה למוות על ידי פליט בן 15. במדינה השכנה דנמרק אישר הפרלמנט אתמול הצעת חוק שתאפשר להחרים פריטים יקרי ערך מפליטים, לצורך התשלום על שהייתם במדינה. 



אלכסנדרה מזהר (22), עובדת במרכז קליטה לפליטים שהגיעו לבדם למדינה בעיר מולנדל שבדרום שוודיה ובת למשפחת מהגרים מלבנון, נדקרה למוות ביום שני על ידי אחד הנערים ששהו במקום. הקטין נעצר בחשד לרצח והמשטרה מסרה כי עדיין לא ברור מה עומד מאחורי הרצח, אולם החשד הוא כי התנהל במקום קרב סכינים. 
 
דובר המשטרה, תומס פורבורג, הודה כי יש יותר ויותר דיווחים על אלימות מצד פליטים. "אנחנו מתמודדים עם יותר תקריות כאלה מאז שהגיעו כל כך הרבה פליטים מחוץ לארץ", אמר בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית. 
 

מפקד המשטרה, דן אליאסון, הגיש בקשה לקבל עוד 4,100 שוטרים ואנשי צוות כדי להילחם בטרור, לגרש פליטים בלתי חוקיים ולפקח על מתקני השהייה של מבקשי המקלט. 
 
זאת ועוד, למרות ביקורת חריפה מצד האיחוד האירופי ומצד ארגוני זכויות אדם, חברי הפרלמנט בדנמרק אישרו אמש הצעת חוק שלפיה ניתן יהיה להחרים חפצי ערך ממהגרים כתשלום עבור שהייתם בדנמרק.
 
על פי הצעת החוק, מהגרים יוכלו לשמור ברשותם כסף מזומן וחפצי ערך בשווי של עשרת אלפים קרונות (1,450 דולר) אך ייאלצו להעביר לידי השלטונות את יתרת הכסף וחפצי הערך בתמורה להישארותם בתחומי המדינה. הצעת החוק זכתה לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם בדנמרק ובאירופה שטענו כי "היא מזכירה את החרמת הרכוש מיהודים על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה".