טראמפ ממשיל לעורר סערה: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, איש העסקים דונלד טראמפ, הודיע היום (רביעי) כי לא ישתתף מחר בעימות הרפובליקני ברשת "פוקס", העימות האחרון טרם פתיחת הקלפיות באיווה. לאחר שחרור ההודעה שפורסמה זמן קצר לפני העימות, ערך טראמפ מסיבת עיתונאים בה תקף את המגישה, מייגן קלי, וטען כי היא "משתעשעת" בו. טראמפ טען עוד כי ספק אם העימות יזכה לרייטינג בהיעדרו.



כזכור, טראמפ התעמת בעבר עם קלי במהלך עימות בין המועמדים הרפובליקאים לנשיאות ארה"ב, בחודש אוגוסט האחרון. קלי הציבה בפני דונלד טראמפ סדרה של שאלות רציניות לגבי התבטאויותיו נגד נשים. "כינית נשים שלא אהבת חזירות שמנות, כלבות, וחיות מטונפות", הטיחה קלי בטראמפ במהלך העימות. טראמפ השיב כי היחידה שהוא כינה בשמות הללו היא השחקנית רוזי אודונל, והקהל צחק מהבדיחה. בעוד ההערות של טראמפ על אודונל נתפסו כבדיחה, נראה כי טראמפ הגזים, אפילו בסטנדרטים שלו, בדברים שאמר בראיון טלפוני לרשת CNN, כשהפעם הוא התייחס למנחת העימות מייגן קלי. "היא מתחילה לשאול אותי כל מיני שאלות מגוחכות", אמר טראמפ, "אפשר היה לראות דם יוצא מהעיניים שלה, ומכל מיני חלקים אחרים שלה. לדעתי, היא הגזימה ממש".



דובר מטעם רשת פוקס אמר כי טראמפ עדיין מוזמן להשתתף בדיון, אך הוא לא יחליט מי ינחה את העימות ומה יהיו השאלות במהלכו. החלטתו של טראמפ של טראמפ מותירה שבעה מועמדים רפובליקנים בעימות: הסנטור מטקסס, טד קרוז, הסנטור מפלורידה מרקו רוביו, נוירוכירורג לשעבר בן קרסון, מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש, מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, מושל אוהיו ג׳ון קייסיק והסנטור מקנטאקי ראנד פול.



כתבת פוקס ניוז, מייגן קלי. צילום: רויטרס
כתבת פוקס ניוז, מייגן קלי. צילום: רויטרס