חילופי המהלומות בין הבית הלבן לקרמלין נמשכים. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, הגיב בזעם היום (שישי) להאשמות הבית הלבן כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מושחת ואמר כי טענות אלו הן "שערורייתיות ומעליבות" ומטרתן להשפיע על הבחירות הקרובות לנשיאות רוסיה. "אנו רואים כי מעבר לים כבר החלו להתכונן לבחירות לנשיאות שיחולו בעוד שנתיים, ברור שזהו מאמץ לצבור חומרים שליליים בכדי להשפיע על הבחירות ברוסיה", אמר דובר הקרמלין.



הטענות הועלו לראשונה בראיון שנתן האחראי על הסנקציות על רוסיה במשרד האוצר האמריקאי, אדם זובין, בראיון לרשת ה-BBC, "נשיא רוסיה מושחת והממשל האמריקאי יודע זאת שנים רבות. ראינו אותו מעשיר את החברים שלו, את בעלי בריתו הקרובים, ומבודד את אלו שאינו מחשיב לחבריו – תוך שימוש בנכסי מדינה". אמש הצטרף הבית הלבן להאשמות ובמסיבת עיתונאים אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, כי הערכת משרד האוצר האמריקאי לפיה נשיא רוסיה הוא מושחת, "משקפת נכונה" את עמדת הממשל.



כזכור, הממשל האמריקני הטיל בעבר סנקציות על עוזריו של פוטין, אך מדובר היה בפעם הראשונה שבה הוא האשים בשחיתות את הנשיא פוטין באופן ישיר. דובר הנשיא הרוסי אמר ל-BBC בתגובה ראשונית כי "אין מה להגיב לשאלות או לנושאים כאלו משום שברור שהם בדיוניים".



"האשמה רשמית"


כמו כן, כינו בקרמלין את טענת הבית הלבן "האשמה רשמית" ודרשו מארה"ב להציג הוכחות. עם זאת התייחסו בקרמלין לשורת הסכסוכים בין שתי המדינות בזמן האחרון. "היחסים ההדדיים בינינו כרגע אינם במיטבם ולכן לא סביר כי שקר כמו זה ידרדר אותם עוד יותר". שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הגיב גם כן וציין כי ארצו מעוניינת לאתחל מחדש את יחסיה עם ארה"ב.



לברוב ניצל את ההזדמנות לתקוף שוב את מסקנות ועדת החקירה הבריטית שבדקה את נסיבות מותו של המרגל הרוסי, אלכסנדר ליטוויננקו, וקבע כי אין עדויות להאשמות שהעלתה הוועדה נגד המנהיגות הרוסית ואף אמר כי יש לתבוע את ממשלת בריטניה תביעת על לשון הרע.