בכירים סוריים-כורדים שהגיעו לז'נבה במטרה לקחת חלק בשיחות השלום בנושא בסוריה, סורבו היום (שבת) מלהשתתף בדיונים ונאלצו לעזוב את המקום. סאלח מוסלים, ראש המפלגה הדמוקרטית המאוחדת, השולטת בחלקים נרחבים מצפון סוריה ומייצגת את רוב האוכלוסייה הכורדית במדינה, הגיע לשיחות בגיבוי רוסיה, שטענה כי הכורדים חייבים לקחת חלק פעיל במשא ומתן על גורלה של סוריה. מנגד, טורקיה, אשר נלחמת בארגון הטרור הכורדי PKK ששואף להקים מדינה עצמאית על חלק משטחה, התנגדה בתוקף להשתתפות המפלגה. 
כאמור, מוסלים ויועציו עזבו את שווייץ אתמול. "עזבנו את שווייץ כי לא קיבלנו הזמנה להשתתף בשיחות", אמר גורם במשלחת והוסיף: "לא נהיה מחויבים לשום הסכמה שתצא מז'נבה, כולל להפסקת אש".

מוקדם יותר השבוע טענו גורמים כורדים כי הם משוכנעים שיוזמנו להשתתף בשיחות. הכורדים התעקשו כי השתתפותם היא מפתח לכל התקדמות פוליטית שנועדה להביא סוף למלחמת האזרחים הסורית.
 
הדיונים, מהם נדחו הכורדים, הם הניסיון האחרון בסדרת הניסיונות הדיפלומטיים הארוכה לשים סוף למלחמה, שגבתה עד כה את חייהם של יותר מ-250 אלף בני אדם. דחייתם של הכורדים נראית תלושה מהמציאות בשטח, שכן בשנה החולפת הצליחה המיליציה של המפלגה הדמוקרטית הכורדית, יחידות ההגנה העממיות (YPG), לכבוש שטחים נרחבים בצפון המדינה מידי ארגון דאעש ולבסס משטר אוטונומי דמוקרטי בחלקים אותם שחררה.