הטרגדיה בים התיכון נמשכת. סירה קטנה ועמוסה בלמעלה מהגרים התהפכה היום (שבת) בעקבות מזג האוויר הסוער מול חופי טורקיה. 40 מנוסעיה טבעו במי הים הקרים ועוד כ-70 נמשו ע"י משמר החופים הטורקי. משמר החופים ניהל במשך שעות מבצע חילוץ במאמצים לאתר ניצולים מהתהפכות הסירה הקטנה, שאורכה 17 מטרים ועל סיפונה היו לא פחות מ-120 פליטים, מול חופי העיירה אבצ'יק במערב טורקיה, הנמצאת מול האי היווני לסבוס, יעד מועדף על פליטים בשל קרבתו לחוף הטורקי. 

לפחות חמישה מההרוגים בתאונה המחרידה הם ילדים ופעוטות. סוכנות הידיעות הטורקית דוגן דיווחה כי עשרות מהפליטים שנמשו מהים הגיעו לבתי חולים סמוכים במצב קשה של היפותרמיה. כמו כן נמסר כי בין הפליטים הסורים היו גם מהגרים מאפגניסטן ומיאנמר.
בסרטון שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס נראים גופותיהם של ילדים ונשים שפונו בידי כוחות הצבא הטורקי. אדם אחד נעצר בחשד להשתתפות בהברחת הפליטים. האיש, שהכחיש כל קשר להברחה נראה בסרטון כשהוא אומר: "לא אני עשיתי את זה, אני נשבע שזה לא אני. היו לי שישה קרובי משפחה על הסירה הזו. אני אפילו לא יודע אם הם חיים או מתים. באתי הנה כדי להגיע לגרמניה". 

למעלה ממיליון פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה ומהלחימה בחלקים אחרים במזרח התיכון הגיעו לאירופה בשנה החולפת ולמעלה מ-3,600 מהם מצאו את מותם בדרך, כשחצו בסירות רעועות את מימי הים התיכון.