ארגון דאעש הוציא להורג יותר מ-20 מלוחמיו, לאחר שעזבו את עמדותיהם וניסו לערוק משורות הארגון הקיצוני בצפון מזרח מחוז נינווה, סמוך לעיר מוסול בעיראק. סוכנות הידיעות הכורדית ארא, המזוהה עם המפלגה הכורדית הדמוקרטית בצפון סוריה, דיווחה כי הלוחמים שניסו להימלט מחזית הלחימה, הוצאו להורג בעריפת ראש במטרה לזרוע פחד בקרבם של לוחמים אחרים המהרהרים בעריקות.  

"העריקים נעצרו בסמוך למחסום בפרברים הצפוניים של העיר בשישי בערב. לאחר שזהותם וכוונתם נחשפה, הם הועברו לבית הדין השריעי בעיר על מנת לעמוד לדין", אמר מקור בתוך העיר דאעש, שצוטט הודעה שפרסם הארגון בעיר: "לאחר חקירה קצרה החליט בית הדין להרשיע את הלוחמים בבגידה והתקבל גזר הדין בו הוחלט לערוף את ראשיהם. הם הוצאו להורג במרכז מוסול מול עיניהם של מאות תומכי דאעש ובכירים בארגון". המשיך המקור.

"האירוע הגביר את הפאניקה בקרב לוחמי הארגון בעיר" הודה המקור, המזוהה עם ארגון דאעש. מצבם של רבים מלוחמי הארגון, בעיקר עיראקים וסוריים מקומיים שהתגייסו לדאעש על מנת לשפר את מצבם הכלכלי, הורע משמעותית מאז החלטת הארגון לקצץ במשכורותיהם בחצי כיוון שהבנק המרכזי של הארגון הופצץ ע"י חיל האוויר האמריקאי. 
מכה נוספת למורל של הלוחמים היא שרשרת התבוסות המתמשכת בצפון עיראק ובסוריה, דבר שהביא לאבידות כבדות בקרב שורות הארגון ולגל עריקות החמור ביותר שידע הארגון מאז כבש בסערה חלקים נרחבים מסוריה ועיראק בקיץ של שנת 2014. 

זאת לא הפעם הראשונה שדאעש מוציא להורג את אנשיו שלו. בחודש נובמבר הוציא הארגון להורג בעריפת ראש למעלה מ-80 חיילים, חלק מכוח שנסוג ללא רשות מהעיירה סינג'ר בצפון מזרח עיראק, לאחר התקפה כורדית ממושכת על עמדותיהם.