המירוץ לנשיאות ארצות הברית נעשה צמוד יותר, כך לפי סקר שפורסם היום (שני). הבחירות עצמן יערכו ב-3:00 בלילה שעון ישראל, במדינת איווה שמהווה מדינת מפתח בבחירות כיוון שניצחון בה מנבא את המנצח בכלל הבחירות. לפי הסקר, איש העסקים דונלד טראמפ מוביל עם 31% תמיכה בזמן שלטד קרוז יש 24%, ובכך נותן לטראמפ פער גדול יותר מסנטור טקסס ממה שהיה לו לפני שבוע. לסנטור פלורידה מרקו רוביו יש 17% ולנוירוכירורג הפורש בן קרסון יש 8%. בצד הדמוקרטי זכה ברני סנדרס ל-49% תמיכה בעוד מזכירת המדינה לשעבר, הילרי קלינטון, מחזיקה ב-46%, הפרש של 3% בעוד מרווח הטעות בסקר עומד על 3.2%.



תוצאה זו שונה מסקר Des Moines שפורסם בשבת, שגם הוא בעל טווח טעות של 3.2% אך קלינטון מובילה בו. בסקר זה, במפלגה הרפובליקנית טראמפ מוביל אך עם יתרון קטן יותר שעומד על 28%, מול קרוז שיש לו 23% תמיכה כשמאחוריהם רוביו עם 15%.



תוצאות הסקר של היום מציעות כי גורם המפתח עבור טראמפ וסנדרס יהיו האנשים המגיעים בפעם הראשונה לכינוס הוועדה המפלגתית. "גורם המפתח יהיה כמות האנשים שיגיעו, במיוחד בצד הדמוקרטי", אמר פיטר א. בראון, עוזר מנהל הסקר באוניברסיטת קוויניפאק. "אחוזי הגעה גבוהים עם משתתפי אסיפה חדשים יהוו לילה חזק עבור ברני סנדרס ודונלד טראמפ".



סקר יום שני נערך בין התאריכים 25.1-31.1. הסקר השתמש בתגובות 919 משתתפים דמוקרטים פוטנציאליים באסיפה, כשמהצד הרפובליקני השתתפו 890 משתתפים פוטנציאליים. מרווח הטעות עומד על 3.3%.