על רקע ההתקפות המילוליות הקשות כלפי המוסלמים בארצות הברית בתקופה האחרונה, בעיקר מצד חלק מהמתמודדים הרפובליקנים ובראשם דונלד טראמפ, ובצל הפיגוע בסן ברנרדינו בדצמבר האחרון, התייצב היום (רביעי)הנשיא ברק אובמה לביקור במסגד אמריקאי בפעם הראשונה והודה לקהילה המוסלמית על היותה חלק מהחברה האמריקאית.

אובמה הגיע לאגודה האסלאמית של בולטימור וקיים דיון עם ראשי הקהילה המוסלמית המקומית על סוגיות של סובלנות דתית והתגברות הטינה כלפי מוסלמים בעולם בכלל, ובארצות הברית בפרט, על רקע פיגועי הטרור של מחבלים המזדהים עם האידיאולוגיה הקיצונית מבית דאע"ש ואל-קאעידה.

"הדבר הראשון שאני רוצה לומר לכם אלה שתי מילים שמוסלמים אמריקאים לא שומעים מספיק, וזה תודה לכם", אמר אובמה בנאום שנשא במסגד לאחר הפגישה. "תודה לכם על שאתם משרתים את הקהילה שלכם. תודה לכם על שאתם מרוממים את חייהם של שכניכם ומסייעים לשמור עלינו חזקים ומאוחדים בתור משפחה אמריקאית אחת. אנחנו מודים לכם על כך".

אובמה הוסיף כי "התקפה על אמונה אחת היא התקפה על כל האמונות" וכי "עלינו להתמיד בגינוי של רטוריקה של שנאה, אף אחד מאתנו לא יכול לעמוד מהצד מול צרות אופק". "אנחנו משפחה אמריקאית אחת, וכאשר חלק מסוים מהמשפחה שלנו מתחיל להרגיש כמו דרג משני או מופרד או יעד להתקפה, זה פוגע במרקם של האומה שלנו", אמר הנשיא והדגיש כי המוסלמים הם "בין האמריקאים הפטריוטים ביותר שאפשר לפגוש".