האם ביל קוסבי עשוי להיחלץ מהעמדה לדין? תובע מחוזי לשעבר, שהחליט בשנת 2005 לסגור את תיק החקירה נגד הקומיקאי בחשד לתקיפה מינית, העיד בבית המשפט כי הוא הבטיח לפרקליטו של קוסבי כי לא יוגשו נגדו אישומים בפרשה.



קוסבי (78) נעצר בסוף דצמבר אחרי שהתביעה בפילדלפיה החליטה להגיש נגדו כתב אישום על תקיפה מינית לאחר שקוסבי לכאורה סימם ותקף מינית את אנדריאה קוסטנד, לשעבר מנהלת קבוצת כדורסל הנשים של אוניברסיטת טמפל בפילדלפיה, בביתו בשנת 2004.



בדיון שנערך ביום שלישי בערב העיד ברוס קסטור, לשעבר התובע של מחוז מונטגומרי, כי במהלך חודש פברואר 2005 הוא קבע כי אין מקום להליכים משפטיים בפרשה נגד קוסבי, שנחשב בעבר לאחד הקומיקאים האהובים ביותר באמריקה.



לטענתו של קסטור, הוא החליט על סגירת החקירה אחרי שמצא "פגמים משמעותיים" בתיק נגד קוסבי. "ההתנהגות שתוארה בראיונות המשטרה לא תאמה לאדם שהותקף מינית", אמר, "הפעולות שלה, כולל ביקור אצל עורך דין לפני שהלכה למשטרה, יצרו בעיית אמינות".



התובע לשעבר הודה כי הוא רצה שסגירת התיק תאפשר לקונסטנד להגיע להליך אזרחי, שבמהלכו יחויב קוסבי להעיד, כפי שאכן היה בסופו של דבר כאשר הודה כי נתן לה כדורי שינה. לדברי קסטור, הוא חשב שאם קונסטנד תקבל פיצוי כספי מקוסבי, זה "יהיה הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות".



קסטור אישר במהלך עדותו כי הוא הבטיח בעל פה לפרקליטו של קוסבי באותה תקופה, וולטר פיליפס, כי הקומיקאי יהיה מוגן "לנצח" מפני תביעה בנושא אם הוא יעיד במסגרת ההליך האזרחי. כאשר נשאל מדוע לא בוצע ההסכם בכתב, ענה קסטור כי "זה לא היה הכרחי כשהגעתי למסקנה שאין מצב שהתיק יתקדם יותר".



כעת, צריך השופט סטיבן אוניל לקבוע אם להבטחה של קסטור יש בסיס ויש לבטל את האישום היחיד על תקיפה מינית שהוגש נגד קוסבי.