משטרת גרמניה הודיעה כי עצרה אתמול בבוקר (רביעי) שלושה חשודים בהשתייכות לארגון המדינה האסלאמית (דאעש), שתכננו לבצע פיגוע גדול בלב הבירה ברלין.
 
450 שוטרים ואנשי המודיעין הגרמני השתתפו בפשיטה לאור יום אתמול על שכונות האנובר ואטנדורן בבירה. על פי הדיווח בעיתון "בילד" הגרמני, המשטרה סבורה, כי החוליה התכוונה לבצע פיגוע באלכסנדרפלאץ שבלב ברלין. על פי הדיווח, ישנן אינדיקציות לכך שהחשודים תכננו לתקוף את האתר הסמוך למגדל הטלוויזיה, שנחשב לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר במרכז הבירה. לפי הדיווח, שניים מהחשודים פעלו לאחרונה במקום כדי לאסוף מידע עבור התכנית שלהם. 
 
עוד נטען, כי אלג'יראי שנעצר מבוקש בארצו בשל קשריו עם דאעש, שעבר הכשרה צבאית בסוריה. בנוסף לו, נעצר אלג'יראי נוסף עם מסמכים מזוייפים ואישה נוספת. "מטרת הפשיטה למנוע מתקפות אלימות בצורה קיצונית", נמסר מדוברות המשטרה, שם מנסים לאתר עוד שני חשודים.
 

בסוף השנה חשף שר הפנים הגרמני בראיון לעיתון מקומי כי 750 אזרחים גרמנים מוסלמים הצטרפו לשורות דאעש בסוריה ובעיראק, 20 אחוזים מהם נשים. עוד מסר השר תומאס דה-מייזר, כי 120 אזרחי גרמניה נהרגו בלחימה בשתי המדינות. לדבריו, 80 אחוזים מהגרמנים המוסלמים שהצטרפו לשורות המדינה האסלאמית, הם מתחת לגיל 30, ורובם נושאים אזרחות נוספת מלבד הגרמנית.