לפני שהחלו הבחירות המוקדמות לנשיאות ארצות הברית, התמקדה מירב תשומת הלב, באופן טבעי במירוץ הרפובליקני. בין היתר, בגלל דונלד טראמפ, המיליארדר הצבעוני שגם שונאיו יודו שלא משעמם אתו לרגע. אבל נראה כי המירוץ הדמוקרטי הולך להיות לא פחות צמוד ומרתק, ויריית הפתיחה למירוץ באיווה היא ההוכחה הטובה ביותר לכך. ועכשיו גם מגיע הסקר שמוכיח את זה. 



מהסקר של סוכנות הידיעות רויטרס, עולה כי המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברני סנדרס מחק יתרון גדול שהיה למזכירת המדינה הילרי קלינטון עליו מתחילת השנה, ושם את השניים במצב של שוויון. 



על פי תוצאות הסקר, קלינטון מובילה על סנדרס בשלושה אחוזים, כאשר 48% ממצביעי המפלגה הדמוקרטית הצביעו לה, לעומת 45% לסנדרס. בסקר השתתפו 512 אמריקאים, והוא נערך לאחר הבחירות באיווה. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 5%. הדמוקרטים תמכו בקלינטון באחוזים כמעט כפולים מסנדרס בתחילת שנת 2016, אבל בשבועות האחרונים סנדרס כאמור מצמצם בעקביות ובאופן ניכר את הפערים הללו. 

בבחירות באיווה ניצחה קלינטון בדוחק את סנדרס, בהתמודדות שכאמור פתחה את המירוץ הדמוקרטי לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר. סנדרס צפוי לנצח בהתמודדות הבאה במירוץ, שתיערך בניו המפשייר. שני המועמדים התעמתו ראש בראש ביום חמישי בלילה בעימות הישיר הראשון ביניהם, ששיקף את המירוץ הצמוד. 
 
עם זאת, עדיין יש פער גדול בהכרה הארצית לה זוכים שני המועמדים. כמעט רבע מהמצביעים הדמוקרטים ושתי חמישיות מהבוחרים העצמאיים אמרו כי הם עדיין אינם מכירים מספיק את סנדרס. קלינטון לעומת זאת, זוכה להכרה כמעט מוחלטת בקרב המצביעים.