רעידת אדמה חזקה שהפילה כמה בנייני מגורים, אחד מהם בן 17 קומות, התחוללה בדרום טייוואן הבוקר (שבת), וגרמה למותם של לפחות 18 בני אדם, בהם תינוקת בת עשרה ימים. יותר מ-400 נפצעו ברעידת האדמה. ו-247 איש חולצו על ידי כוחות ההצלה. בתוך כך, מאמצים אדירים של הרשויות לחלץ  עוד עשרות שיש חשש כבד כי הם לכודים בין ההריסות. 




התינוקת ושלושה הרוגים נוספים שהו במתחם המגורים, כאשר הבניין קרס בעקבות רעידת האדמה בעוצמה של 6.4 שפקדה את המדינה, שחוגגת בימים אלו את שנת הירח החדשה. כוחות הביטחון, שהשתמשו בסולמות ובמנופים, סרקו בין ההריסות, וחילצו עד כה 247 ניצולים. מאות מהם פונו לבתי החולים במדינה. 


מחלצים פצועים בעזרת סולמות ומנופים. צילום: רויטרס
מחלצים פצועים בעזרת סולמות ומנופים. צילום: רויטרס

  במקומות אחרים בעיר טאינאן בת ה-2 מיליון התושבים, מספר מבנים נטו בזווית מדאיגה, אך מפקד מכבי האש אמר כי מאמצי ההצלה מתמקדים אך ורק במתחמי המגורים, בהם נמצאו בין ההריסות בגדים של ילד, וריח של גז דולף נמצא באוויר. 
בניין קורס ברעידת האדמה. צילום: רויטרס
בניין קורס ברעידת האדמה. צילום: רויטרס



"צפיתי בטלוויזיה ואחרי פרץ פתאומי של טלטול, שמעתי בום. פתחתי את דלת המתכת שלי וראיתי את הבניין שמולי קורס", סיפר צ'אנג, עד ראייה בן 71 המתגורר באחד הבניינים. הוא הוסיף שאסף במהרה כמה כלים וניסר סורגים מחלון - כדי לשחרר אישה שזעקה לעזרה. "היא ביקשה ממני לחזור ולהציל את בעלה ובנה, אבל פחדתי מפיצוץ גז אז לא עשיתי את זה", הסביר. "עוד אנשים קראו לעזרה אבל הסולם שלי לא היה גבוה מספיק כדי להציל אותם".