התגלה חבר נוסף, בצד האזרח הבריטי ג'ון הג'יהדיסט, בחבורת ארבעת הסוהרים של המדינה האסלאמית שזכתה לכינוי "החיפושיות". הפעם מדובר במערבי-לונדוני אחר, שבעבר היה חבר במשלחת סיוע לעזה שאורגנה על ידי ג'ורג' גאלוויי. שמו הוא אלכסנדה קוטיי, בן 32, אחד מארבעת הסוהרים שביצעו עינויים באסירים זרים בכלא של המדינה האסלאמית בסוריה, כך לפי תחקיר שקיימו האתרים "באזפיד" וה"וושינגטון פוסט". עדיין לא ברור האם קוטיי חי ונמצא בסוריה היום. לפי דיווחים שונים, ישנה סברה כי הג'יהדיסט נהרג בקיץ, כך לפי ערוץ הטלוויזיה ITV. קוטיי, אב לשני ילדים, המיר את דתו לאסלאם בתחילת שנות ה-20 לחייו, לאחר שקיים מערכת יחסים עם אשה מוסלמית.
קוטיי, כך נטען, נהג לבקר את המסגד אל-מנאר בשכונת לדברוק גרוב יחד עם מוחמד אמוואזי, הידוע בשמו ג'ון הג'יהדיסט. שניהם לקחו חלק בקבוצת "גברי לונדון", קבוצה של מוסלמים רדיקלים, רובם ממערב לונדון, שהטיפו לאלימות. הקבוצה מקושרת למתקפה על לונדון ב-7 ביולי 2005, ולמתקפה ב-21 ביולי 2005 שכשלה, כאשר מה מהם נהרגו בסוריה ובסומליה.  בחבורה נמצא גם רזה אפשרזדגאן, סטודנט לטכנולוגיה ממוצא איראני.
 

לא ידוע אם קוטיי הוא "רינגו" או "ג'ורג'"

בעבר סברו כי קוטיי, שמוצאו גינאי ויווני קפריסאי, נסע לעיר הראשית המוחזקת על ידי המדינה האסלאמית בסוריה, ראקה, שם הפך להיות אחד מארבעת הסוהרים שזכו לכינוי "החיפושיות". זה לא ברור האם קוטיי הוא הסוהר שזה לשם "רינגו" או "ג'ורג'", למרות שנטען כי הסוהר שהיה ידוע בשם "רינגו" כתב בפורום של האתר Ask.Fm כי הוא אוהד של קווינס פארק ריינג'רס, מועדון כדורגל אנגלי מהרבעים של האמרסמית' ופולהאם שבמערב לונדון, שקבוצתו משחקת כיום בצ'מפיונשיפ.

שכנים שונים אמרו כי אלכסנדה קוטיי, המכונה בקרב חבריו "אלכס", היה בחור "מופנם ומנומס". לאחר שהמיר את דתו לאסלאם, קיבל גם שם אסלאמי, החל לגדל זקן וללבוש גלימות המזוהות עם החזות האסתטית של הדת. ככל שדעותיו הקצינו, הוא איתגר יותר ויותר את חבריו המוסלמים המתונים, כך לפי חבר לשעבר של הג'יהדיסט. אותו חבר גם נזכר כיצד קוטיי דיבר בשבח הטקטיקה של התאבדות תוך נשיאת פצצה, כשהוא מתעקש שדבר זה מוצדק על ידי הקוראן. עובד סוציאלי מקומי אמר ל-ITV: "הוא בהחלט היה מאוד קולני. הוא עמד עם לפחות תריסר נערים צעירים לצדו, שהקשיבו לו בזמן שנאם. הוא היה הדובר של הקבוצה הקטנה הזו".