גרמניה עושה מאמצים אחרונים להביא לדין את הפושעים הנאצים שעדיין בחיים. בעיר דטמולד במערב גרמניה ייפתח מחר משפטו של ריינהולד הנינג (93), המואשם בסיוע לרצח של 170 אלף בני אדם במחנה ההשמדה אושוויץ־בירקנאו.



הנינג שימש שומר במחנה ההשמדה הגרמני בין החודשים ינואר 1943 ליוני 1944, כאשר בתקופה הזאת הגיעו לאושוויץ־בירקנאו מאות אלפי יהודים מהונגריה שמרביתם הוצאו למוות בתאי הגזים. עורך דינו של הנינג, יוהנס סלמן, אמר כי הנינג אינו מכחיש ששימש שומר באושוויץ, אולם מכחיש כי מרשו עבד גם בבירקנאו, שם התבצעו ההוצאות להורג בתאי הגזים. התובע אנדראס ברנדל התייחס לטענות ואמר: "החיילים הנאצים ששירתו באושוויץ סייעו גם בבירקנאו על פי הצורך. אנו מאמינים כי הם סייעו בהוצאות להורג במיוחד בתקופת גירוש יהודי הונגריה לאושוויץ־בירקנאו. גילו של הנאשם אינו משמעותי, אנו חייבים זאת לקורבנות ולבני משפחותיהם". כמה מניצולי אושוויץ יגיעו לבית המשפט כדי להעיד נגד הנינג.



בסוף החודש ייפתח בעיר נויברנדנבורג בגרמניה גם משפטו של הוברט זפקה (95). זפקה שימש כפרמדיק באושוויץ־בירקנאו בין אוגוסט 1944 לספטמבר 1945, ובמהלך תקופה זו הגיעו 14 רכבות עם יהודים מרחבי אירופה למחנה ההשמדה. זפקה מואשם בסיוע לרציחתם של 3,681 בני אדם. ביום שישי האחרון קבע בית המשפט בעיר הנאו במערב גרמניה כי גם ארנסט רמל (93) יעמוד לדין בחודש אפריל. הוא מואשם כי שימש שומר ברציף הרכבת באושוויץ וסייע לרציחתם של 1,075 בני אדם.



יינס רומל, ראש אגף חקירות פשעי הנאצים בגרמניה, הודיע: "ישנם עוד לפחות שישה מקרים הנמצאים בחקירה כעת, וייתכן כי בקרוב יוגשו כתבי אישום נוספים".