לא להאמין: המשאבים הטבעיים, התשתיות והמוסדות הלאומיים של סוריה כבר כמעט נמחקו לחלוטין בשל "ההשפעה הקטסטרופלית" של כחמש שנים של סכסוך, כך לפי דוח חדש של המרכז הסורי לחקר מדיניות, שפורסם היום (חמישי) בעיתון הבריטי "הגרדיאן".



מהדוח עולה כי כ-470 אלף בני אדם נהרגו במהלך מלחמת האזרחים, אם במישרין או בעקיפין, מספר גבוה בהרבה מהנתון של 250 אלף בני אדם הרוגים שהציג האו"ם, נכון ללפני 18 חודשים. בסך הכל, 11.5% מאוכלוסיית המדינה נהרגו או נפצעו מאז פרוץ המשבר בחודש מרץ 2011, מעריך הדוח. מספר הפצועים עומד על 1.9 מיליון בני אדם ותוחלת החיים ירדה מ-70 בשנת 2010 ל-55.4 בשנת 2015. ההפסדים הכלכליים של המדינה מוערכים בכ-255 מיליון דולר.



חאלב, העיר הגדולה ביותר בסוריה נמצאת בסכנה לאחר שלוחמי המשטר, בסיוע כוחות איראניים ולוחמי חיזבאללה, השיגו כתר מלא על העיר. הידיעות על הכיתור גרמו למנוסה של עשרות אלפים מתושבי העיר והאופוזיציה הסורית דורשת פעולה דחופה כדי להקל על סבלם של עשרות אלפי האזרחים. הצלב האדום הבינלאומי אמר אתמול כי 50 אלף אנשים נמלטו והתגברות הלחימה בצפון, מחייבת משלוחים דחופים של מזון ומים.



בתוך כך, היום מתקיימות שיחות במינכן בין מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי ועמיתו הרוסי, סרגיי שינסו למצוא פתרון לאחר ששיחות השלום בז'נבה בתחילת החודש הגיעו למבוי סתום.