המתקפות הצבאיות של ממשלת סוריה הביאו לפגיעה בנתיבי האספקה של מזון ל-120 אלף בני אדם במחוז חומס בסוריה, מאז אמצע חודש ינואר. ההשלכות הן סכנת רעב ומוות בשל היעדר טיפול רפואי ראוי, כך נמסר היום (חמישי) מהאו"ם.



מחירי הלחם עלו בצורה משמעותית, פי עשרה, והמוצר הבסיסי הפך לבלתי מושג עבור מרבית המשפחות באזור. המצב של תת התזונה במקום עלול להחמיר בשבועות הקרובים, כך הדגישו במשרד ההומניטרי של האו"ם.




דוח חדש חושף: 11.5% מאוכלוסיית סוריה נהרגו או נפצעו במלחמת האזרחים



בתוך כך המשאבים הטבעיים, התשתיות והמוסדות הלאומיים של סוריה כבר כמעט נמחקו לחלוטין בשל "ההשפעה הקטסטרופלית" הסכסוך הממושך, כך לפי דוח חדש של המרכז הסורי לחקר מדיניות, שפורסם היום בעיתון הבריטי "הגרדיאן".



מהדוח עולה כי כ-470 אלף בני אדם נהרגו במהלך מלחמת האזרחים, אם במישרין או בעקיפין, מספר גבוה בהרבה מהנתון של 250 אלף בני אדם הרוגים שהציג האו"ם, נכון לפני 18 חודשים. בסך הכל, 11.5% מאוכלוסיית המדינה נהרגו או נפצעו מאז פרוץ המשבר בחודש מרץ 2011, מעריך הדוח. מספר הפצועים עומד על 1.9 מיליון בני אדם ותוחלת החיים ירדה מ-70 בשנת 2010 ל-55.4 בשנת 2015. ההפסדים הכלכליים של המדינה מוערכים בכ-255 מיליון דולר.



חאלב, העיר הגדולה ביותר בסוריה נמצאת בסכנה לאחר שלוחמי המשטר, בסיוע כוחות איראניים ולוחמי חיזבאללה, השיגו כתר מלא על העיר. הידיעות על הכיתור גרמו למנוסה של עשרות אלפים מתושבי העיר והאופוזיציה הסורית דורשת פעולה דחופה כדי להקל על סבלם של עשרות אלפי האזרחים. הצלב האדום הבינלאומי אמר אתמול כי 50 אלף אנשים נמלטו והתגברות הלחימה בצפון, מחייבת משלוחים דחופים של מזון ומים.



בתוך כך, היום מתקיימות שיחות במינכן בין מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, ושר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שינסו למצוא פתרון לאחר ששיחות השלום בז'נבה בתחילת החודש הגיעו למבוי סתום.