בישראל ובארצות הברית מפעילים מאמצים כדי לגבש את הסכם הסיוע הביטחוני לעשור הקרוב. לשם כך גורמים מתקיימים מאמצים להביא לפגישה בין ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה - כבר בחודש הבא, כך דווח בערוץ 2. המאמץ הישראלי והאמריקני מתמקד בהגעה לסיכום עקרונות חבילת הסיוע לעשר השנים הבאות, כשעל פי גורמים בישראל מדובר בסכום בשווי של יותר מ-40 מיליארד דולר.



במסגרת זו, בסוף החודש תגיע לישראל משלחת אמריקנית, ושר הביטחון יעלון יגיע לוושינגטון בסוף מרס.כמו כן, המגעים להביא לפגישה בין אובמה ונתניהו בוושינגטון כבר ב-22 במרס, מועד כינוס איפא"ק בוושינגטון, אז נתניהו יגיע לעיר. יחד עם זאת, המפגש בין השניים טרם אושר. "יש סיכוי טוב שנתניהו ואובמה ייפגשו", אמר שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו בריאיון לחדשות 2. "יחד עם זאת הדבר עדיין לא סודר מבחינת לוחות זמנים. אנחנו נראה בשבועות הקרובים כיצד זה מסתדר".



"אנחנו מנסים עכשיו לגבש הסכם לעשר השנים הקרובות", הסביר השגריר. "אנחנו דנים בסוגיית הסיוע צבאי שאנחנו נעניק. מדובר במאמץ מאוד מורכב שלוקח בחשבון גם את הצרכים הביטחוניים של ישראל, גם את המגבלויות התקציביות של ארצות הברית. אני אופטימי שההסכם יגובש". כשנשאל בנוגע לאפשרות שישראל תגיע להסכמות עם ארצות הברית בתקופת כהונתו של הנשיא הבא, אמר שפירו כי "יש עכשיו הזדמנות מצוינת לקבוע את העלויות והכמויות של הסיוע לעשור הקרוב. זה ייתן לצה"ל את הזמן לעשות את התכנון ולהחליט אילו מערכות לרכוש".