סימני הזיקה ממשיכים להתפשט ברחבי אמריקה הדרומית: יותר מ-5,000 נשים בהריון מקולומביה אובחנו כנגועות בנגיף הזיקה, כך לפי הודעה שפרסם היום (שבת) מכון הבריאות הממלכתי במדינה. עד כה אובחנו 31,555 מקרים של התפשטות הנגיף, ביניהם 5,013 בקרב נשים הרות. הנגיף הקטלני התפשט ליותר מ-30 מדינות והנתונים שהוצגו מדווחים על עליה של 23% במקרים של התפרצות הווירוס המסוכן.



בברזיל בודקים את הקשר הפוטנציאלי בין זיהומי הזיקה למקרים של מום מולד, בהם נולדים פעוטות בעלי היקף ראש קטן הסובלים מבעיות התפתחויות. בקולומביה הסמוכה אומרים גורמים רשמיים, כי ככל הנראה יתגלו עוד 600 מקרים של מומים מסוג זה במהלך השנה. עד כה, לא נמצא חיסון או טיפול מונע לנגיף, שהתסמינים שלו הנראים לעין הם חום מתון, פריחה ועיניים אדומות. יש לציין כי כ-80% מהנשאים אינם סובלים מתסמינים כלשהם.



מהי הדרך היעילה להתגוננות נגד נגיף הזיקה? תשובות לשאלות החשובות



בעקבות הנגיף: הפלות לא חוקיות


לפי הודעת הממשלה בקולומביה, נשים הסובלות מהנגיף זכאיות לגשת ולבצע הפלה. אך למרות זאת, נשים רבות נאבקות על מנת לבצע את ההליך וקיימים מקרים רבים של הפלות לא חוקיות. כזכור, עם ההודעה על התפשטות הנגיף גם בקולומביה, המליצו הרשות לנשים המעוניינות להיכנס להריון, לעכב את ההליך ולא להרות לפחות בחצי השנה הקרובה .



כמו כן, ההערכות של ארגון הבריאות העולמי הן שהזיקה עשויה להתפשט בקרב ארבעה מיליון בני אדם. רק בקולומביה, מעריכים כי יתגלו 600 אלף מקרים נוספים בשנה זו.



יתושת האדס המעבירה את נגיף הזיקה. צילום:רויטרס