שונאים את העבודה שלכם ולוקחים ימי מחלה ללא הצדקה? אולי כדאי לכם ללמוד קצת מבחור ספרדי, שעשה עבודה מרשימה בלא להגיע לעבודה. הסיפור ידהים אתכם גם כשתגלו איך הוא נתפס, אבל לזה נגיע מיד. העובדות מצביעות על כך שעובד משרד ספרדי התחמק במשך לא פחות משש שנים מעבודתו, אותה שנא, וזאת מבלי שאף אחד ישים לב. האם מדובר בגיבור עממי מודרני או פגע רע לחברה? אתם תחליטו. חואקין גרסיה, עובד מדינה ספרדי בן 69, נקנס בשכר של שנה שלמה, מעל 30 אלף דולרים, לאחר שלא התייצב במקום עבודתו במשך שלוש שנים. 

תפקידו של גרסיה היה לפקח על בנייתו של מתכן לטיפול בשפכים, תפקיד שלטענתו נכפה עליו ולא באמת דרש עבודה אמיתית כלשהי, אך גרסיה בחר להמשיך לטעון כי הוא מועסק במקום, על מנת לתמוך כלכלית במשפחתו. גרסיה כן הגיע מספר פעמים במהלך אותן שש שנים למשרד, לתקופות קצרות, את לטענתו הקדיש את רוב זמנו הפנוי הרב, עליו שילם משלם המיסים הספרדי,  ל"הפיכה למומחה בכתביו וקורותיו של הפילוסוף היהודי שפינוזה".
מזימתו של גרסיה להמשיך ולמשוך משכורות מעבודה שלא ביצע נחשפה דווקא שמקום העבודה שלו התכונן לציין 20 שנה להעסקתו, ולאחר שהתיק שלו נבחן הבינו מעסיקיו כי לא ממש מדובר בעובד פעיל. עד כמה שהתקרית נשמעת מדהימה, מסתבר שזו לא הפעם הראשונה בה עובד הצליח להמשיך לקבל שכר על עבודה שכלל לא הגיע אליה. עובד מדינה הודי פוטר ממשרתו בתחילת שנת 2015, לאחר שלא הגיעו למקום העבודה במשך לא פחות מ-24 שנים.