שיירת סיוע ראשונה מבין כמה שיירות מתוכננות, הגיעה ליעדה. השיירה הובילה סיוע נחוץ לאזורים נצורים בסוריה. משאיות נכנסו לעיירה מועדמיה, הסמוכה לדמשק ומוחזקת על ידי המורדים בסוריה, כך לפי הסהר האדום. סיוע מועבר גם לערים מדאיה וזבדני, גם הן סמוכות לדמשק, וגם לכפרים הצפוניים פואה וקפריה. המשלוחים הם חלק מהסכם שמעצמות העולם מקוות שיוביל ל"הפסקת אש" עד יום שישי. עם זאת מתקפות כוחות ממשלת סוריה ולוחמי המיליציה הכורדית באזורם המוחזקים על ידי מורדים במחוז אלפו ערערו את התחושה החיובית. כמעט 500 אלף איש חיים באזורים הנצורים בסוריה, כך לפי האו"ם.



כ-100 משאיות יצאו מדמשק מוקדם יותר היום (רביעי) בדרכן לערים הנצורות כשהן נושאות אוכל, ציוד רפואי, תרופות ועוד. בכוונתן לספק עזרה שתספיק למשך חודש ליותר מ-90 אלף איש, 30 אלף מתוכם ממעדמיה בלבד, כך לפי האו"ם. דובר הסהר האדום, מוהנד אל אסאדי אמר ל-BBC כי הרבה אנשים היו נואשים למוצרים בסיסיים: "אנשים בקפריה ופואה צריכים דיזל כדי להשתמש במשאבות המים. ללא הדיזל לא יוכלו לחפור בחיפוש אחר מים,  והם צריכים מי שתייה".



קאפר בטנה ודיר אל זור צפויים אף הם לקבל סיוע במהלך השבוע. מוצרים הומניטריים הגיעו לכמה מהאזורים הנצורים בחודש הקודם, זאת על רקע דיווחים על בני אדם שגוועים ברעב.



ביום שלישי, השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, אמר כי זו "חובתה" של ממשלת סוריה להרשות לעזרה להגיע לאנשים שזקוקים לה. עם זאת, בוטהאינה שעבן' עוזר בכיר של נשיא סוריה, הנשיא בשאר אל אסד, טען כי מר דה מיסטורה צריך להתמקד בשיחות השלום ולא במשלוחי הסיוע: "משימתו עכשיו היא לבנות רשימה של קבוצות טרור ורשימה של קבוצות אופוזיציה שיכולות ליצור דיאלוג עם הממשלה הסורית", אמר לסוכנות הידיעות AFP.



"רופאים ללא גבולות" מסרו כי אושר שלפחות 25 אנשים מתו כאשר אחד מבתי החולים בסוריה הופצץ ביום שני - 14 יותר ממה שדווח בהתחלה. המתקן עמד בין בתי חולים נוספים ובתי ספר שנפגעו ביום שני, כשנגרם להרג של 50 בני אדם בסך הכל, זאת לפי האו"ם. רוסיה, שמבצעת תקיפות בסוריה, דחתה טענות לפיהן ההפצצה המדוברת באחריותה.



הפסקת האש, שאושר על ידי 17 חברים בקבוצת התמיכה בסוריה הבינלאומית, צפויה להתרחש ביום שישי. היא אינה תקפה כלפי הלחימה בדאעש וחזית אל נוסטרה, שהיא שלוחה של אל קאעידה.