פחות משנה לאחר שדן עיוור למאסר של 15 שנה בגין ירי בקצין משטרה, בית משפט במערב קהיר גזר מאסר עולם על פעוט בן ארבע. הנאשם, אחמד מנסור קרני, שנולד ב-12 בספטמבר 2012, נשלח למאסר ממושך לאחר שהורשע שלא בפניו ברצח, בהפרת סדר ובפגיעה ברכוש המדינה. הוא הופיע כנאשם מספר 33 בכתב האישום, שם צוין כי הוא "מבוקש".

תעודת הלידה של קרני. "נמלט". צילום: הרשתות החברתיות
תעודת הלידה של קרני. "נמלט". צילום: הרשתות החברתיות

 
גזר הדין המוזר גרם לסערה ברשתות החברתיות, כאשר הוא מתייחס לעבירות, לכאורה, שהתרחשו לפני שנתיים, כאשר התינוק היה בן שנתיים בלבד. יחד עמו נדונו עוד 115 נאשמים במאסר עולם.
 
אחד מבאי כוח הנאשמים אמר כי "הוצגה תעודת הלידה של התינוק אחמד מנסור קרני, לאחר שביטחון המדינה הוסיף את שמו ברשימת הנאשמים, אך עם זאת התיק הועבר לבית המשפט הצבאי, שדן את התינוק ביום שלישי בהיעדר. "זה מוכיח שהשופט לא קרא את התיק", אמר עו"ד פייסל א-סייד.

כתב האישום. נאשם מספר 33. צילום: הרשתות החברתיות
כתב האישום. נאשם מספר 33. צילום: הרשתות החברתיות

 

הבלוגרית ואשת זכויות האדם המצריה, ניבין מלק, כתבה בפוסט: "אכן מדובר בכאוס. תאמין או לא תאמין. זוהי מציאות שעברה את התסריטים. מדובר בהחלטה עיוורת".
 
עו"ד מוחמד אבו הורירה כתב: "ערב העוול והטירוף במצרים. תינוק בן ארבע נידון למאסר עולם. הוא נאשם בהפרת סדר, פגיעה ברכוש ורצח. במצרים מאזני הצדק אינם הפוכים. במצרים אין צדק. אין היגיון. ההיגיון התאבד מזמן. מצרים השתגעה. מצרים נשלטת על ידי חבורה של מטורפים".
 
יו"ר התאחדות הסטודנטים באל-אזהר, אחמד אל-בקרי, כתב: "מצרים הפוכה". ואילו הפעיל וליד מברוכ התבדח על חשבון בית המשפט הצבאי: "טוב שלא הוצא להורג". הבלוגר מוחמד אבד א-סלאם כתב: "התיק הוא בן שנתיים. אחמד עדיין ינק".